Gliwice ze swoją strefą płatnego parkowania dołączyły do grona miast, w których opłatę za parking można uiścić poprzez aplikacje mobilne.
Od poniedziałku gliwiczanie mogą korzystać z dwóch systemów: moBILET i Pango.
Decyzja o włączeniu gliwickiej SPP do dwóch zewnętrznych systemów jest niemałym zaskoczeniem. Do tej pory urzędnicy zapowiadali wprowadzenie mobilności za pośrednictwem własnej aplikacji.
– Rozwiązanie z systemem moBILET i Pango nie zaburzy prac nad gliwicką aplikacją, która powstanie w późniejszym czasie. Wówczas to ludzie zdecydują, z której z nich chcą korzystać – wyjaśnia Mariusz Kopeć, rzecznik prasowy Śląskiej Sieci Metropolitalnej.
Jak informuje ŚSM, aplikacje dają kierowcom możliwość zakupu biletu 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu bez konieczności szukania parkomatu czy posiadania gotówki na jego zakup. Oba systemy pozwalają także na przedłużenie ważności biletu parkingowego z dowolnego miejsca w zależności od potrzeby.
Systemy są dostępne we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę.
– Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu – podkreśla operator.
Z aplikacji moBILET i Pango korzystają kierowcy w kilkudziesięciu miastach w całym kraju. „Otwarcie na mobilność” to z pewnością krok w dobrą stronę i spełnienie jednej z kilku obietnic mających zwiększyć komfort korzystania z SPP. Na realizację wciąż czeka kilka innych, w tym m.in. długo zapowiadane, wprowadzenie możliwości płatności kartą.
(msz)