„Opel w Gliwicach” przechodzi do historii. W 2022 roku ruszy produkcja dostawczaków

W grudniu gliwicka fabryka Opla zakończy produkcję Astry piątej generacji. W przyszłym roku, po zmianach strukturalnych, nowoutworzona firma Stellantis Gliwice rozpocznie produkcję aut dostawczych.

 
Stellantis Gliwice powstanie po połączeniu działających obecnie na terenie fabryki Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland. Jakie dokładnie samochody będą produkowane w Gliwicach? Opel Movano, Peugeot Boxer, Citroen Jumper oraz Fiat Ducato.

Przygotowania do zmiany funkcjonowania gliwickiego zakładu trwają od dwóch lat. W 2019 roku rozpoczęła się rozbudowa fabryki o nowe hale przy ul. Edisona. Łącznie, kosztem 280-300 mln euro powstało 78 tys. metrów kwadratowych przestrzeni roboczej (dotychczas było to 180 tys m2). Jak przekazuje PSA, zatrudnienie w fabryce ma wzrosnąć o ok. 500 osób.


Plany firmy zakładają, że już w przyszłym roku z linii produkcyjnej ma zjechać 50 tysięcy samochodów dostawczych. W 2023 roku produkcja ma sięgnąć 100 tysięcy nowych modeli.

Gliwicka fabryka ma wyróżniać się na tle innych zakładów koncernu Stellantis produkcją samochodów elektrycznych. Do 2025 roku 70% dostawczaków ma mieć właśnie taką charakterystykę.

Zmiany własnościowe to też symboliczny koniec „Opla w Gliwicach”.

Teraz zakład pod szyldem Stellantis Gliwice będzie produkował samochody wielu marek. Fabryka powstała w 1998 roku, choć starania o ściągnięcie inwestycji General Motors do Gliwic prowadzone były dużo wcześniej. Budowa fabryki trwała 22 miesiące, a pierwszych pracowników Opel zatrudnił już w 1997 roku. Zachęcamy do lektury materiału historycznego: MINĘŁO 20 LAT FABRYKI OPLA W GLIWICACH. NA POCZĄTEK Z TAŚMY ZJECHAŁA ASTRA CLASSIC I GENERACJI.
(msz)