Już tylko miesiące dzielą nas od zakończenia budowy ostatniego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej.
Przed wykonawcą kolejne wyzwania, które spowodują zmiany w organizacji ruchu. Zamknięta zostanie ul. Sienkiewicza, ale za to kierowcy będą mogli wrócić na ul. Hutniczą. Ul. Zwycięstwa będzie nieprzejezdna do listopada.
Także do tego czasu zamknięta będzie ul. Częstochowska. Rozpoczęła się tam budowa nowego wiaduktu wraz z kładką dla pieszych.
Najbliższe zmiany to wyłączenie z ruchu ul. Sienkiewicza (przełom kwietnia i maja).
– Obecnie kierowcy przejeżdżają przez plac budowy. Musi on zostać w całości udostępniony budowlańcom, bo nadszedł czas na stworzenie docelowego połączenia DTŚ z ul. Sienkiewicza. Aby ułatwić przemieszczanie się w tym rejonie, możliwy będzie przejazd przez ul. Jana Śliwki informują urzędnicy.
Na koniec kwietnia zaplanowano otwarcie ul. Hutniczej na odcinku, który obecnie jest wyłączony z ruchu. W tym rejonie jest przebudowywana kanalizacja deszczowa oraz budowane rondo. Na początku maja oddane zostaną do użytku wiadukt i kładka dla pieszych nad DTŚ pomiędzy ul. Robotniczą i Franciszkańską.
Co więcej, pod koniec kwietnia ma być możliwe udostępnienie kierowcom połączenia DK 88 z ul. Portową ? w kierunku Łabęd.
Przypomnijmy, początek odcinka G2 wpisano w śladzie ul. Portowej. Nad skrzyżowaniem z ul. Śliwki trasa będzie biegła wiaduktem (pod nim będzie skrzyżowanie ulic Jana Śliwki i Orlickiego). Następnie skieruje się ku centrum miasta trasą, która kiedyś stanowiła koryto Kanału Kłodnickiego. W okolicy budynków dawnej Fabryki Drutu powstanie rondo, z którego zjazdy prowadzić będą m.in. na ul. Dubois, wiadukt w ciągu ul. Sienkiewicza (prowadzący do Instytutu Onkologii) i na drogę, która połączy rondo z istniejącym wiaduktem w ciągu ul. Getta Warszawskiego.
Od tej strony Gliwic, „średnicówka” na wysokości wejścia do Parku Chopina wpadnie do 493-metrowego tunelu. Odcinek G2 połączy się następnie z pozostałą częścią drogi w rejonie ul. Kujawskiej.
Gotową drogą powinniśmy przejechać na wiosnę przyszłego roku (na początku 2016 roku mają ruszyć odbiory i procedury administracyjne). Wykonawcą odcinka G2 jest konsorcjum firm EUROVIA POLSKA S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. Całkowity koszt budowy dwóch gliwickich odcinków DTŚ szacuje się na prawie miliard złotych.
(msz)