Pierwszy etap zmian w organizacji ruchu w tej dzielnicy Gliwic. Zamknięte części ulic, wahadła i objazdy

W Łabędach wprowadzono pierwszy etap zmian w organizacji ruchu. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, takimi jak zamknięcia, objazdy i ruch wahadłowy.

Sytuacja drogowa tej części Gliwic wynika z rozpoczęcia przebudowy układu drogowego, co sprzężone jest z inwestycją kolejową. Drogowcy apelują o szczególną ostrożność oraz zwracanie uwagi na nowe oznakowania i informacje o objazdach. W miarę możliwości warto unikać obszaru prowadzonych prac.

Pierwsze utrudnienia na łabędzkich drogach

W środę, w godzinach porannych wprowadzono następujące zmiany w organizacji ruchu:


  • Ulica Strzelców Bytomskich (na odcinku od posesji nr 20 w rejonie skrzyżowania z ul. Narutowicza) zamknięta została połowa skrzyżowania, przez co nie ma możliwości wjazdu w ul. Narutowicza. W tym miejscu została uruchomiona wahadłowa sygnalizacja świetlna, aby usprawnić ruch.
  • Skrzyżowanie ulic Głównej, Wolności i Staromiejskiej – ruch został skierowany na drogę tymczasową, tzw. bypass, aby umożliwić prowadzenie prac przy jednoczesnym zachowaniu przepustowości.

W związku z przebudową układu drogowego w Łabędach kierowcy muszą przygotować się na kolejne zmiany:
  • Ulica Narutowicza została zamknięta dla ruchu. Dojazd do niej możliwy jest od strony ulicy Wolności lub ulicy Różanej.
  • Przejazd pod wiaduktem kolejowym u zbiegu ulic Głównej i Strzelców Bytomskich odbywa się tylko w jednym kierunku (od strony ulicy Strzelców Bytomskich).

Inwestycja rozłożona na lata

Przebudowa stacji kolejowej wraz z torowiskiem i towarzyszącą infrastrukturą ma potrwać jeszcze 3 lata. Na styczeń 2025 roku zaplanowano rozpoczęcie budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Głównej i Strzelców Bytomskich oraz przebudowy peronu nr 3 na stacji Gliwice Łabędy.

Przypomnijmy – w ramach przebudowy przez kolejową spółkę układu torowego w rejonie stacji Gliwice Łabędy, w jej sąsiedztwie (pod przyszłym wiaduktem kolejowym nad ul. Strzelców Bytomskich) powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Zbierze ono ruch z ulic Przyszowskiej, Staromiejskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej. Rozbudowany zostanie też fragment ul. Staromiejskiej w rejonie poszerzanego przez PKP PLK wiaduktu przy śluzie, a zlikwidowany będzie przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn na przedłużeniu ul. Wolności.

W ramach organizacji węzła przesiadkowego w rejonie nowej stacji Gliwice Łabędy powstaną zatoki dla autobusów, parkingi park&ride dla zmotoryzowanych oraz bike&ride dla rowerzystów, a także ciąg pieszo-rowerowy (długości ok. 80 m) i droga dla rowerów (o łącznej długości blisko 800 m). Przebudowie ulegnie również infrastruktura podziemna kolidująca z inwestycją – powstanie nowe oświetlenie uliczne wraz z kanalizacją deszczową.

(żms)/ZDM/UM Gliwice

32 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze