Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Intercity zdecydowała, że nowa kategoria połączeń „EIC Premium” (obsługiwana przez pociąg Pendolino) nie obejmie stacji PKP w Gliwicach.
Dla pasażerów jest jeszcze jedna zła informacja. Wprowadzenie kursów nowoczesnym pociągiem zakłada wycofanie niektórych „zwykłych” połączeń, w tym EIC „Górnik”, którym gliwiczanie dojeżdżali bezpośrednio do stolicy Polski.
Informację o planowanym rozkładzie jazdy dla pociągu Pendolino, podał kilka tygodni temu „Rynek Kolejowy”. Można było mieć nadzieję, że nieoficjalne dane nie znajdą swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wczoraj portal jednak potwierdził tę wiadomość. Wszelkie wątpliwości rozwiewa też rzecznik kolejowej spółki.
– Planowana siatka połączeń dla pociągów EIC Premium w sezonie 2014/15 zakłada ich kursowanie na liniach łączących aglomeracje przy umożliwieniu osiągnięcia najlepszych i atrakcyjnych dla pasażerów czasów przejazdu. Z tego względu, nie planujemy w najbliższym czasie aby nowe pociągi kursowały do Gliwic – informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A.
Pendolino trasę Warszawa Wschodnia – Wrocław ma pokonać w czasie 3 godzin i 41 minut. Pociąg zatrzyma się na stacjach Częstochowa Stradom, Katowice, Opole Główne, a także w jednym wypadku w Lublińcu. W całej Polsce, wśród mniejszych miast, które bezpośrednio „odwiedzi” nowy pociąg są m.in. Tczew, Iława, Włoszczowa, Malbork.
Niestety to nie koniec złych informacji. Gliwiccy pasażerowie odczują jeszcze jeden skutek decyzji PKP Intercity. Jak pisze „Rynek Kolejowy”, ubocznym efektem wdrożenia projektu Pendolino będzie zmniejszenie liczby ?zwykłych? EIC. A to m.in. przełoży się na fakt, iż niektóre miasta stracą bezpośrednie połączenia kwalifikowane do Warszawy.
I tak, planuje się likwidację wszystkich „zwykłych” pociągów Euro Intercity kursujących na linii Wrocław – Warszawa. Tym samym Gliwice stracą połączenie EIC „Górnik” i EIC „Odra”.
(msz)