W rejonie centrum handlowego Auchan i Leroy Merlin przy ulicy Rybnickiej trwa budowa centrum Silesia Outlet. W środę odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego.
W Gliwicach powstaje największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku – Silesia Outlet. Na łącznej powierzchni blisko 20 tys. m2 znajdzie się ponad 120 salonów znanych i cenionych marek odzieżowych oraz obuwniczych. Obiekt będzie realizowany w dwóch fazach.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. m2 zaplanowano na wiosnę 2019 roku. W środę, 16 maja, wmurowany został symboliczny kamień węgielny.[/perfectpullquote]Projekt Silesia Outlet realizowany jest w dwóch etapach, faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. m2, faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. m2. Centrum dysponować będzie 830 miejscami parkingowymi.
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod centrum Silesia Outlet symbolizuje przekroczenie kolejnego kamienia milowego projektu – zakończenia robót ziemnych i rozpoczęcia głównej fazy budowy.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]W lipcu faza pierwsza obiektu znajdzie się pod dachem. Całkowity koszt tego etapu budowy wyniesie ponad 57 mln złotych. [/perfectpullquote]– Prace idą zgodnie z harmonogramem – zapewnia Piotr Dobosz, Dyrektor oddziału spółki Erbud z Krakowa, która realizuje inwestycję. – Na plac budowy weszliśmy pod koniec grudnia 2017 roku i do tej pory wykonaliśmy m.in. roboty makroniwelacyjne i ziemne oraz fundamentowe wraz z główną konstrukcją żelbetową. Obecnie na budowie trwa montaż konstrukcji stalowej. Najpóźniej w lipcu budynek Silesia Outlet znajdzie się pod dachem – dodaje Dobosz.
Silesię Outlet zaprojektowało doświadczone w inwestycjach komercyjnych, biuro architektoniczne IMB Asymetria. Centrum będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów, a jej znakiem rozpoznawczym stanie się motyw szachownicy na elewacji.
– Silny motyw geometryczny fasad budynku stanowić będzie znak rozpoznawczy centrum, dzięki któremu klienci z łatwością zidentyfikują i zapamiętają obiekt. Prosty i funkcjonalny układ przestrzenny wnętrza obiektu bazujący na koncepcji pieszego pasażu wzdłuż którego mieszczą się sklepy, punkty usługowe, gastronomiczne, ale też strefa relaksu i punkt opieki nad dzieckiem znajdą się wewnątrz budynku – komentuje Witold Gilewicz, członek zarządu IMB Asymetria.
Dobry dojazd, udogodnienia dla klientów
– Zgodnie z zasadami projektowania budynków użyteczności publicznej, zadbaliśmy o udogodnienia dla klientów, rodziców z małymi dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami oraz o wyeliminowanie wszelkich barier architektonicznych – zapewnia Gilewicz.
Systemy informacji wizualnej będą wkomponowane w pasaż handlowy i ułatwią poruszanie się klientom, a sam budynek będzie stanowił integralną część otoczenia
– dodaje.
Niewątpliwym atutem Silesia Outlet jest lokalizacja obiektu tuż przy autostradzie A4 Kraków-Wrocław (węzeł Gliwice-Bojków). Sąsiedztwo centum handlowego Auchan oraz Leroy Merlin dodatkowo wzmacnia potencjał położenia galerii.
– Powierzchnia zaplanowana w pierwszej fazie jest już wynajęta na poziomie przeszło 70 proc. Obecnie trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi zajęciem ostatnich lokali pierwszego etapu, które dołączą do grona najlepszych marek w Polsce – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG, firmy, ktora odpowiada za komercjalizację obiektu.
W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone,Venezia, Unisono, Volcano, Cross Jeans, Pepe Jeans, Trespass,Symbiosis, Diverse oraz Molton.
(żms)/materiały prasowe