Planujecie załatwianie spraw związanych z dowodami osobistymi? W tym terminie wystąpią utrudnienia

Złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego będzie niemożliwe, inne funkcjonalności systemu mogą być niedostępne. Z powodu przerwy technicznej rejestru klienci Urzędu Miejskiego nie załatwią pewnych spraw – lepiej przełożyć je na inny termin.

 
Utrudnienia wystąpią od 28 grudnia (godzina 12:00) do 29 grudnia do godziny 8:00 – w tym czasie zablokowany będzie dostęp do Rejestru Dowodów Osobistych dla urzędników. Oznacza to, że nie będzie możliwe złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Mogą też wystąpić trudności w załatwieniu spraw z zakresu:

  • odebrania nowego dowodu osobistego,
  • ustalenia kodów PIN do certyfikatów zawartych w dowodzie osobistym,
  • zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
  • zgłoszenia zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów zawartych w dowodzie osobistym,
  • zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych,
  • złożenia wniosku o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie.

(żms/UM Gliwice)