O tej inwestycji mówiło się od kilku lat.
Początkowe projekty zakładały połączenie dwóch ulic, Tarnogórskiej i Na Piasku poprzez wiadukt nad torami kolejowymi. Ostatecznie przeważyła jednak koncepcja uwzględniająca budowę tunelu. Wygodny łącznik powinien odciążyć mocno eksploatowaną ul. Jagiellońską i ul. Piwną.
W związku z inwestycją część nieruchomości (m.in. garaże) będzie musiała ulec wyburzeniu.
Przebudowany odcinek będzie miał długość około 700 metrów.
Ze względu na infrastrukturę kolejową (teren znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Polskich Kolei Państwowych), pod torami zbudowany zostanie 200-metrowy tunel z dwoma pasami ruchu w każdą stronę.
– Inwestycja poniekąd związana jest z Drogową Trasą Średnicową. Dwa pasy w każdą stronę są potrzebne – w przypadku, gdyby na jednym z pasów coś się stało, będzie zachowana płynność ruchu. Obecnie czekamy na odpowiedź ze strony Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Uwarunkowania, które uzyskamy z ich strony, przekażemy projektantowi – tłumaczy w rozmowie z portalem 24gliwice Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.
Z nieoficjalnych ustaleń wynika, że decyzja RDOŚ powinna zostać przekazana pod koniec lutego. Następnie rozpisany zostanie przetarg na wykonanie projektu budowlano-wykonawczego
(mpp)