Podróż pociągiem z Gliwic do Gdyni w sześć godzin? Za kilkanaście miesięcy będzie to możliwe – spółka PKP Intercity zaprezentowała nowy superpociąg pendolino.
Podróż nowym nabytkiem spółki odbywać będzie się w ramach kategorii Express InterCity Premium. Prezentacja wyglądu pociągów miała miejsce we wtorek na Stadionie Narodowym w Warszawie. Główna trasa przejazdów pociągu będzie obejmowała połączenia na linii Trójmiasto – Warszawa – Kraków.
[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Na południu Polski będą jednak liczne odgałęzienia, uwzględniające Gliwice, Katowice czy Wrocław.[/perfectpullquote]Pendolino będzie się także zatrzymywać w Zabrzu.
– Już w sierpniu tego roku będziemy testować pociągi, jednak do pełnej eksploatacji planujemy je oddać w grudniu 2014 roku
– usłyszeliśmy w biurze prasowym spółki PKP Intercity.
Jeden skład nowoczesnego pociągu autorstwa włosko-francuskiego koncernu kosztuje 20 mln euro. Łącznie, zakupy spółki PKP Intercity, która planuje nabyć 20 składów pendolino, będą opiewać na kwotę 400 mln euro. Spoglądając na tak astronomiczne kwoty, można odnieść wrażenie, że przejazd nowoczesnym pociągiem nie będzie na każdą kieszeń.
Jednak jak przekonują przedstawiciele spółki, ceny biletów będą bardzo elastyczne.
Przewoźnik planuje także wprowadzenie różnego rodzaju promocji dla rodzin, studentów czy biznesmenów.
– Będzie obowiązywał dynamiczny system sprzedaży, mniej więcej taki, jaki obowiązuje przy zakupie biletów lotniczych. Nie będzie jednej sztywnej ceny. Koszt będzie zależał m.in. od trasy czy terminu zakupu biletu – poinformowało nas biuro prasowe PKP Intercity.
Pendolino w liczbach:
– maksymalna prędkość – 250 km/h
– liczba miejsc na pokładzie – 402 (57 w klasie I, 345 w klasie II)
– czas przejazdu z Trójmiasta do Krakowa – 5 godzin
– czas przejazdu z Gdyni do Gliwic – 6 godzin
– masa pociągu – 395 ton (mpp)
(fot. intercity.pl)