Jedna z największych aren w Polsce i międzynarodowa firma zajmująca się gospodarką odpadami oraz usługami w zakresie ochrony środowiska połączyły w tym roku siły. Strategiczne partnerstwo Areny Gliwice i firmy PreZero to nowy rozdział w polskiej branży eventowej. Cel: wprowadzenie pakietu rozwiązań wspierających ochronę planety i zasobów naturalnych.
To zupełnie nowy rozdział rynku dużych wydarzeń w Polsce i świetny przykład przemian jakie właśnie zachodzą na Górnym Śląsku. Strategiczne partnerstwo jednej z największych aren w naszym kraju i międzynarodowej firmy zajmującej się gospodarką odpadami oraz usługami w zakresie ochrony środowiska. Liczący zaledwie pięć lat obiekt, odwiedzony już przez prawie 1,5 miliona gości, wprowadza pakiet rozwiązań sprawiający, że stanie się maksymalnie przyjazny środowisku. Arena łączy właśnie swoje kompetencje z doświadczeniami firmy PreZero, która stale poszukuje możliwości pozytywnego oddziaływania społecznego w zakresie wdrażania idei gospodarki o obiegu zamkniętym. Chodzi o racjonalne wykorzystanie zasobów i ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko wytwarzanych produktów. A dokładniej ich ponowne użycie, odnowę czy recykling.
To symboliczne, że właśnie w tym regionie, działania proekologiczne wprowadzane są w tak dużej skali, co przyczynia się zarówno do stopniowych zmian wizerunkowych Śląska, ale też pokazuje jak takie procesy przeprowadzać dobrze i efektywnie.
Innowacyjne partnerstwo
– Tytularne partnerstwo to jeden ze sposobów realizacji przez PreZero idei zero waste i ochrony zasobów naturalnych, to również ważny element działań na rzecz poprawy świadomości dotyczącej segregacji odpadów. Obiekty użyteczności publicznej, w których odbywają się imprezy sportowe czy kulturalne gromadzą ogromną publiczność co sprawia, że ich skumulowany efekt oddziaływania na środowisko jest znaczący. To dla nas niezwykle ważne – podkreśla Kamil Majerczak, CEO PreZero Polska.
– Troska o wartości ekologiczne jest dzisiaj ważnym i perspektywicznym elementem prowadzenia działalności biznesowej, także w obszarze dużych wydarzeń. Wiele tego rodzaju rozwiązań już wprowadziliśmy, a współpraca z firmą PreZero pozwala nam jeszcze lepiej rozwijać się w tej sferze. Budujemy wspólną, innowacyjną ekologicznie markę o wysokiej jakości, dobrze postrzeganą przez wszystkich gości, o których komfort dbamy w każdym elemencie naszej działalności – mówi Marcin Herra, prezes Arena Operator sp. z o.o., spółki zarządzającej obiektem.
Innowacyjne partnerstwo i nowy rozdział w zrównoważonym rozwoju zarządzania PreZero Areną Gliwice jest zwieńczeniem ważnego etapu pracy jej zespołu. Od pierwszego dnia funkcjonowania obiektu zwraca on dużą uwagę właśnie na ograniczenie zużycia energii i aktywnie działa w tym zakresie. Przykład? Tylko w ubiegłym roku w Arenie oszczędność zużycia energii wyniosła niemal 30 procent! A to dzięki zmaksymalizowaniu efektywności pracy urządzeń odpowiedzialnych za utrzymanie bezpiecznych i komfortowych parametrów powietrza w budynku takich, jak temperatura, wilgotność czy stężenie dwutlenku węgla. Przypomnijmy też, że to pierwszy obiekt w Polsce, który całkowicie zrezygnował z plastiku w strefie gastronomicznej, wprowadził kubki wielorazowego użytku i nawiązał współpracę z aplikacją Too Good To Go pozwalającą ograniczyć marnowanie jedzenia.
Eko wyzwania
Teraz PreZero Arena Gliwice wprowadza kolejne zmiany. Od lipca (podpisanie umowy partnerskiej) maksymalnie ograniczono papierowy obieg dokumentów, a w codziennej pracy zespołu wyeliminowano plastikowe butelki z wodą i wprowadzono wielorazowe opakowania na żywność. One wkrótce zagoszczą na dobre w całej strefie gastronomicznej Areny również podczas wydarzeń na kilkanaście tysięcy osób. Część przestrzeni zielonych wokół obiektu zamieni się wiosną w łąki kwietne, a dla gości udostępniony zostanie punkt dystrybucji wody pitnej przy jednym z głównych wejść. Widoczne są także pierwsze prace przygotowawcze pod budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z których będzie można przy Arenie skorzystać.
Ponadto w całej perspektywie współpracy planowane są kolejne rozwiązania ograniczające zużycie energii i wody w budynku, efektywniejsze zagospodarowanie odpadów szereg wydarzeń edukacyjnych i rozwój menu w gastronomii, w której pojawiły się już produkty roślinne, wegetariańskie.
– Nasze partnerstwo doskonale wpisuje się w misję firmy PreZero promującej „czyste jutro”. Czujemy się odpowiedzialni za budowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa, która ma dziś tak kluczowe znaczenie. Cieszymy się, że Arena to partner świadomy i wrażliwy na potrzeby środowiska. Liczymy, że dzięki tej współpracy uda nam się jeszcze silniej działać na rzecz ochrony klimatu – ocenia Magda Krzeszewska, COO PreZero Polska.
Doskonały moment
Dla PreZero Areny Gliwice to świetny moment na efektywne działanie z partnerem tytularnym. Zespół pracujący w obiekcie skutecznie buduje arenową markę i w rekordowo krótkim czasie doprowadził do jej doskonałej rozpoznawalności w całym kraju. W PreZero Arenie Gliwice organizowane były dwa siatkarskie mundiale (kobiet i mężczyzn), gościły reprezentacje m.in. koszykarzy i piłkarzy ręcznych, gale bokserskie, koncerty muzyki rozrywkowej, rockowej i filmowej czy widowiska o takim statusie jak finał Eurowizji Junior czy wręczenie Fryderyków. To także miejsce prężnie rozwijanego segmentu Business and Conference Center. Warto dodać, że już w grudniu zagra tutaj Bryan Adams, a miłośnicy sztuk walki zobaczą kolejną edycję imprezy KSW. Co zresztą jest tylko ułamkiem oferty programowej, z której korzystają arenowi goście.
PreZero natomiast już od kilku lat dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie ochrony środowiska, wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym, a tym samym przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych. Główna działalność firmy obejmuje zbiórkę odpadów i ich zagospodarowanie (odbiór, transport, prowadzenie punktów selektywnej zbiórki, sortowanie, przetwarzanie – recycling). Działania te są więc wpisane w filozofię firmy i tworzą jej główną misję: „Nowe myślenie dla czystego jutra”.
Wyzwania jakie stoją przed PreZero Areną Gliwice dostrzegane są na rynku europejskim. Obiekt jest częścią European Arenas Association, w której zrzeszone są m.in. The O2 w Londynie czy Mercedes Benz Arena w Berlinie. Liderzy tych obiektów niedawno gościli w Gliwicach i opowiadali właśnie o swoich doświadczeniach w pracy nad dostosowaniem aren do wymogów ekologicznych. Wątek partnerstwa Areny i PreZero był jednym z ważnych tematów rozmów szczególnie w kontekście wyzwań jakie za sobą niesie. Już wkrótce obiekt będzie mógł pochwalić się szeregiem rozwiązań w zakresie realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
– PreZero Arena Gliwice to teraz dwa doskonałe i profesjonalne zespoły, które obrały wspólną drogę rozwoju. Jestem przekonany, że wyzwania jakie stoją przed nami w ramach współpracy zostaną w maksymalny sposób zrealizowane – dodaje Marcin Herra.
materiał partnera