Ponad 9 milionów złotych zażądał jedyny oferent, który wziął udział w przetargu na przebudowę nowej siedziby Zarządu Dróg Miejskich.
Pierwszy przetarg unieważniono, dziś rozpisano kolejny.
Już za kilka miesięcy Zarząd Dróg Miejskich opuści swoje dotychczasowe pomieszczenia przy ulicy Bolesława Śmiałego 2B. Kilka tygodni temu ZDM ogłosił przetarg na wykonanie adaptacji budynku przy ul. Płowieckiej 31 na nową siedzibę.
Na realizację tego lukratywnego – wydawać by się mogło zlecenia – był tylko jeden chętny.
Konsorcjum firm Milimex Sp. z o. o. (z Siemianowic Śląskich) oraz ML System Sp.J. E Stanek D Cycoń (z Rzeszowa) postawiło dość zaporową cenę – 9 mln 144 tys zł.
Przetarg zatem unieważniono, gdyż, jak czytamy w uzasadnieniu, „cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką zamawiający przeznaczył na realizację zadania”.
Jednak na nowy przetarg nie czekaliśmy zbyt długo.
– Ogłoszenie o zamówieniu powinno się pojawić na naszej stronie jeszcze dziś (czwartek – przyp. red.) – informuje nas Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy ZDM.
Oferty w ponownym przetargu można składać do 23 września, w siedzibie ZDM. Wymagane jest również wpłacenie wadium w wysokości 50 tys. zł.
Jak dowiedział się portal 24gliwice, jednostka miejska nie zamierza drastycznie zwiększyć środków finansowych wyodrębnionych na pokrycie kosztów przeprowadzki. Możliwe po prostu, że informacja o przetargu nie była wystarczająco nagłośniona, przez co nie trafiła do szerszej gamy potencjalnych oferentów.
Budynek o powierzchni użytkowej ponad 1500 m kw., ma zostać ukończony na wiosnę przyszłego roku.
Firma, która wygra przetarg na realizację inwestycji, będzie zobowiązana oddać całą nieruchomość „pod klucz”, a więc z kompletnym wyposażeniem. W odnowionej siedzibie ZDM znajdą się pomieszczenia Centrum Sterowania Ruchem. Powstanie także parking na kilkadziesiąt miejsc. Wykonawca będzie również musiał zmodernizować fragment ulicy Płowieckiej.
Termin zakończenia prac mija 31 maja 2012 roku.
Michał Pac Pomarnacki