Niespełna 7 mln złotych – tyle miała kosztować modernizacja skrzyżowania ul. Wrocławskiej i Częstochowskiej wraz z budową nowego mostu nad Kłodnicą. Plany ZDM zweryfikował rynek i ostatecznie inwestycja pochłonie 9 mln złotych.
W jej ramach rozebrany zostanie stuletni most nad Kłodnicą, a w jego miejscu powstanie nowy, o nośności 50 ton. Zakres prac obejmie także przebudowę odcinka ul. Wrocławskiej (na dojeździe do mostu) oraz odcinek ul. Częstochowskiej obejmujący skrzyżowanie z ul. Konarskiego, Zimnej Wody i Kłodnicką. Wykonawcą robót będzie Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów (PRUiM) – spółka z większościowym udziałem miasta.
Trzy oferty w przetargu
W zakończonym w listopadzie 2018 roku przetargu wystartowały trzy firmy, ale żadna z nich nie zmieściła się w 6 mln 987 tysiącach złotych, jakie zamierzał na inwestycję przeznaczyć ZDM.
Najtańsza oferta firmy Berger Bau Polska opiewała na kwotę 8 mln 698 tysięcy złotych, a najwyższa złożona przez PRUiM 8 mln 930 tysięcy złotych. Stawkę uzupełniał będziński Azi-Bud z kwotą 8 mln 768 tysięcy złotych. Drogowcy od razu wskazywali, że planowane jest zwiększenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia “do ceny najkorzystniejszej oferty”.
I tak rzeczywiście się stało, a wybór padł na PRUiM, choć była to najdroższa oferta. Z uzasadnienia wyników przetargu wynika, że jedyna brana pod uwagę oferta konkurencyjna (Berger Bau Polska) odpadła ze względu na niezłożenie dokumentów dotyczących „doświadczenia zawodowego kierownika budowy”.
Dla PRUiMU będzie to kolejna inwestycja w mieście. Oferty spółki cieszą się od lat największym zainteresowaniem ze strony gliwickiego ZDM. Na 16 przetargów rozpisanych przez drogowców w latach 2015-2018 (do lipca), PRUiM jako wykonawca wyłoniony został 12-krotnie.
Nowy most na Wrocławskiej w 2020 roku
Kiedy ruszą prace na Wrocławskiej? Ze względu na przeciągające się formalności dokładna data nie jest jeszcze znana.
– Po podpisaniu umowy, która jest w trakcie przygotowania rozpoczną się prace przygotowawcze. Wówczas będzie można przekazać dokładny termin prac
– informuje Jadwiga Stiborska, rzecznik prasowy ZDM.
Wiadomo jednak, że same prace potrwają około 11 miesięcy. Inwestycja powinna więc być gotowa w 2020 roku. Na czas remontu kierowcy i piesi muszą spodziewać się utrudnień i zmienionej organizacji ruchu.
Michał Szewczyk