Zakończono już prace wzmacniające konstrukcję wiaduktu w ciągu Drogi Krajowej 88. Lada dzień rozpoczną się roboty wykończeniowe.
Latem powinien zostać też ukończony nowy most nad Kłodnicą i DTŚ, powstający w śladzie ul. Portowej. Wówczas przywrócony zostanie ruch na zamkniętym fragmencie drogi.
Obiekt ze względu na fatalny stan techniczny został zamknięty pod koniec 2012 roku. Według pierwszych planów, inwestycja miała być gotowa w październiku 2013 roku. Modernizacja wykonywana przez firmę P.W. BANIMEX z Będzina, znacznie się przedłużyła.
– Prace przy realizacji przedsięwzięcia wydłużą się o czas prac dodatkowych, niezbędnych do przeprowadzenia, których na etapie projektowania nie można było przewidzieć – informowała nas na początku lutego, Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
Obecnie ZDM wskazuje, że zakończenie robót planowane jest na koniec pierwszego półrocza 2014 roku, choć możliwe jest jeszcze drobne przesunięcie tego terminu.
W najbliższym czasie na obiekcie ułożona zostanie izolacja i nawierzchnia jezdni. Nastąpi też wykonanie chodników z gzymsami i krawężnikami, montaż barier energochłonnych i budowa oświetlenia. Przebudowane zostaną również odcinki DK 88 na dojazdach do obiektu.
Aby wznowić przejezdność drogi, musi zostać zakończona jeszcze jedna inwestycja. To powstający w pobliżu most nad Kłodnicą. Obiekt powinien być gotowy pod koniec wakacji i wówczas na DK 88 zostanie wznowiony ruch samochodowy.
Koszt modernizacji wiaduktu w ciągu DK 88 szacuje się na 17 milionów złotych. Zdecydowana większość środków na realizację inwestycji (bo aż 85%) pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.