Rozpoczęła się budowa tunelu pod DTŚ. Za niecałe 2 lata wszystko ma być gotowe (TV)

Choć całą Drogową Trasą Średnicową pojedziemy później niż zakładano, bo dopiero we wrześniu 2015 roku, na placu budowy zarówno odcinka G1 jak i G2 prace idą pełną parą.

Na przeszkodzie w terminowym oddaniu drogi, stanęły bowiem nie opóźnienia w robotach, ale kłopoty z finansowaniem inwestycji.

Jak zapewnia jednak spółka DTŚ S. A w 2015 roku inwestycja powinna zostać zakończona. Tymczasem od momentu rozpoczęcia budowy gliwickiego odcinka trasy minęło 500 dni.
Najbardziej zaawansowane prace są na odcinku G1 średnicówki, czyli fragmencie biegnącym od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Tu zrealizowano już 59 proc. zakładanych robót. Obecnie trwa m.in. budowa węzła drogowego łączącego DTŚ z autostradą A1.

Realizacja: Katarzyna Klimek, Łukasz Gawin

– Najważniejszymi pracami są wszystkie wzmocnienia, fundamenty i słupy pod obiekty mostowe, których łącznie jest wykonanych 102 – mówi Marian Cieślak, inżynier kontraktu odcinka G1.

Na pozostałych obiektach trwają już prace wykończeniowe.
– Wszystkie obiekty pozostałe, nad ul. Kujawską, ul. Błonie, ul. Wschodnią i nad torami kolejowymi, w stanie surowym są obecnie wykonane, pozostały prace wykończeniowe – wyjaśnia Marian Cieślak.

Na odcinku G2 rozpoczyna się natomiast budowa tunelu, który przebiegać będzie przez centrum miasta.

Przy ul. Dworcowej trwają prace przy wykonywaniu ostatniej części tego obiektu.

– Tunel będzie przebiegał pod ulicami Dworcową i Zwycięstwa. Odcinek ten liczy 493 metry – informuje Maciej Tomczak, inżynier kontraktu odcinka G2.

Obiekt ten realizowany jest w technologii ścian szczelinowych.
– Jest to ściana szerokości 1 metra i głębokości od 24 do 27 metrów – mówi Andrzej Labus, ze spółki DTŚ S.A.

Równocześnie intensywne prace prowadzone są w innych miejscach na śródmiejskim odcinku DTŚ.
W dalszym ciągu prowadzone są także roboty związane z przezbrojeniem terenu.
W związku z przesunięciem terminu zakończenia prac na budowie Drogowej Trasy Średnicowej, zmienią się także terminy niektórych z zapowiadanych zamknięć ulic. Dotyczy to m.in. ulicy Śliwki, która ponownie zamknięta zostanie w III kwartale 2014 roku, już po przywróceniu ruchu na DK 88.