Od 14 do 28 listopada gliwiczanie mogą zgłaszać uwagi do proponowanych zasad kolejnej edycji budżetu obywatelskiego.
W tym celu tradycyjnie zorganizowano konsultacje społeczne. Ich wynik oraz ostateczną wersję procedury poznamy 19 grudnia.
Pod konsultacje społeczne poddany został projekt zarządzenia Prezydenta Gliwic w sprawie procedury budżetu obywatelskiego miasta Gliwice w 2018 r. Jest on dostępny od 14 listopada na stronie internetowej www.gliwice.eu, a także w Informacji Głównej w Biurze Obsługi Interesantów na parterze Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 i na stanowisku Biura Podawczego w filii UM przy ul. Jasnej 31A.
Proponowana procedura określa szczegółowe zasady umożliwiające wybór i realizację zadań jednorocznych zgłaszanych przez mieszkańców, które zostaną zrealizowane w 2019 roku. Dokument zawiera harmonogram działań w 2018 roku, zasady naboru wniosków i ich weryfikacji, informacje o formie i czasie trwania głosowania, w wyniku którego powstaje ostateczna lista zadań kwalifikowanych do wykonania.
– Przygotowując się do nowej edycji budżetu obywatelskiego, rozpatrzyliśmy uwagi przekazywane w tym roku, m.in. podczas ewaluacji przedsięwzięcia. O możliwych zmianach dyskutowaliśmy m.in. podczas otwartych spotkań z mieszkańcami – informuje Katarzyna Śpiewok, dyrektor Urzędu Miejskiego.
Część zebranych uwag została uwzględniona w propozycji zarządzenia, które jest konsultowane teraz z gliwiczanami
– dodaje urzędniczka.
Pełna treść propozycji przebiegu kolejnej edycji budżetu obywatelskiego na 2019, które będą obowiązywały w 2018 roku, znajduje się pod linkiem. Swoją opinię na ten temat można przekazać w formie elektronicznej na adres bo@um.gliwice.pl, lub w formie papierowej przesłać pocztą bądź złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim przy ulicy Zwycięstwa 21 oraz jego filii przy ulicy Jasnej 31 a. Należy pamiętać, że zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko oraz adres zamieszkania nadawcy.
(żms)/UM
fot. MZUK/ urządzenia zrealizowane w 2017 roku w ramach budżetu obywatelskiego