Rusza Budżet Obywatelski 2021. Od czwartku będą dostępne formularze do zgłaszania zadań

fot. MZUK

Rozpoczyna się ośma edycja Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Od 13 do 27 lipca gliwiczanie będą zgłaszać projekty, które mogą zostać zrealizowane w 2021 roku. W związku z sytuacją epidemiczną miasto zachęca do składania wniosków w formie elektronicznej.

Formularze będą dostępne od czwartku, 9 lipca.

Znamy już nowy harmonogram Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Cała procedura ma zostać zrealizowana w drugim półroczu. Ze względu na zmieniające się okoliczności związane z koronawirusem i kolejne obostrzenia, Gliwicki Budżet Obywatelski nie ruszył wiosną. Wnioski przyjmowane będą później niż zwykle, co wynika przede wszystkim z konieczności zapewnienia maksymalnej ochrony uczestnikom tego przedsięwzięcia. Głosowanie zaplanowano na jesień, a zadania kierowane do realizacji powinniśmy poznać z końcem tego roku.

Harmonogram Budżetu Obywatelskieo 2020

13 – 27 lipca -> NABÓR WNIOSKÓW DO GBO
14 września -> Publikacja wyników oceny wniosków
do 19 października -> Publikacja wykazu projektów poddawanych pod głosowanie
23 października – 13 listopada -> GŁOSOWANIE
do 10 grudnia -> Ogłoszenie wyników głosowania

Do podziału w ramach GBO jest więcej pieniędzy niż przed rokiem, bo prawie 7 mln zł (800 000 zł na projekty ogólnomiejskie, 6 162 000 zł na projekty dzielnicowe).

W tym roku wnioski można przesyłać także mailem

Aby ułatwić mieszkańcom zgłaszanie pomysłów, Gliwice wprowadziły dodatkową formę składania wniosków. W tym roku można dostarczać je nie tylko w wersji papierowej lub za pośrednictwem platformy ePUAP/SEKAP, ale także mailami na adres e-mail boi@um.gliwice.pl, dołączając wypełniony wniosek w formie skanu lub pliku pdf wraz z zeskanowaną listą poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego.

Gdzie znaleźć formularze?

Formularz wniosku do pobrania i wydruku oraz formularz listy poparcia (wymaganej dla projektów ogólnomiejskich) będą dostępne od 9 lipca na stronie internetowej gliwice.eu w zakładce Gliwicki Budżet Obywatelski. Będzie można je także otrzymać w Urzędzie Miejskim w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 – na parterze w Biurze Obsługi Interesantów (przy wejściu od strony ul. Zwycięstwa) oraz w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania.

Jak dostarczyć wniosek?

Wnioski (w przypadku wniosków ogólnomiejskich wraz z listą poparcia) należy składać w następujący sposób:

👉 w formie papierowej w Biurze Podawczym Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 lub w Biurze Podawczym w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania lub listownie na adres Urzędu; o dacie złożenia wniosku w terminie decyduje data jego doręczenia przez operatora pocztowego do siedziby Urzędu;
👉 w formie elektronicznej:
– za pośrednictwem platformy ePUAP/SEKAP na adres skrzynki Urzędu Miejskiego w Gliwicach: /UMGliwice/SkrytkaESP; wniosek należy złożyć poprzez wybranie usługi „pismo ogólne”, dodając wypełniony formularz oraz zeskanowaną listę poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego;
– wysyłając na adres e-mail boi@um.gliwice.pl wypełniony wniosek w formie skanu lub pliku pdf wraz z zeskanowaną listą poparcia w przypadku projektu ogólnomiejskiego.

(żms)/MSI
fot. MZUK