Powstający Silesia Outlet i Auchan Gliwice będą jednym kompleksem handlowym. Pojawi się łącznik

Postępy prac budowlanych centrum wyprzedażowego Silesia Outlet z każdym miesiącem są coraz bardziej widoczne. Dziewięć miesięcy od rozpoczęcia robót, zadaszenie wraz z jego obudową nabierają ostatecznego kształtu.

Jesień będzie początkiem prac wykończeniowych. Inwestor, tj. firma 6B47 Poland zaplanował otwarcie I fazy na wiosnę 2019.

[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Największe centrum wyprzedażowe na Górnym Śląsku powstaje w Gliwicach przy ul. Rybnickiej.[/perfectpullquote]

Outlet stworzy kompleks handlowy z istniejącym już Centrum Handlowym Auchan Gliwice oraz marketem budowlanym Leroy Merlin. Na atrakcyjność centrum Silesia Outlet wpłynie dodatkowo przejście z membranowym zadaszeniem, umożliwiające swobodny ruch między obiektami zarówno klientom Silesia Outlet jak i Centrum Handlowego Auchan Gliwice.


[perfectpullquote align=”full” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Pozwolenie na budowę łącznika inwestor otrzymał we wrześniu 2018.[/perfectpullquote]

Generalnym wykonawcą inwestycji jest jedna z czołowych grup budowlanych w Polsce – firma Erbud SA. – Wykonaliśmy już całość robót żelbetowych i murowych, konstrukcję stalową, dach i obudowę budynku bez warstwy wykończeniowej – mówi Jan Świder, Kierownik Kontraktu, Erbud SA.

– W najbliższym czasie, wewnątrz obiektu będziemy m. in. kontynuowali budowę ścian wydzielających lokale, montowali witryny, będziemy również kontynuować wykonanie instalacji sanitarnych i elektrycznych. Jesienią i zimą czekają nas prace wykończeniowe na elewacji budynku, układanie nawierzchni parkingów i dróg oraz prace wykończeniowe wewnątrz budynku w części socjalnej, ogólnodostępnej oraz na pasażach. W tym okresie najemcy będą prowadzić swoje prace aranżacyjne w lokalach. Wokół budynku, oprócz wspomnianych dróg i parkingów, zaaranżujemy również zieleń – dodaje Jan Świder.

Projekt Silesia Outlet realizowany jest w dwóch etapach, faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Centrum dysponować będzie 830 miejscami parkingowymi. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

(żms)
fot. materiały prasowe