Skrzyżowania w tym rejonie się korkują, konieczne będą duże zmiany. ZDM zamówił analizy

Po pierwszym, unieważnionym przetargu, Zarząd Dróg Miejskich ponowił zamówienie publiczne dotyczące wykonania analizy ruchu i koncepcji rozwiązań dla rozbudowy układu komunikacyjnego ulic Kozielskiej i Okulickiego, Andersa – Okulickiego oraz rejon ronda Andersa. Tym razem wyłoniono wykonawcę prac.

 
Analizę przeprowadzi Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DROG-MEN z siedzibą w Rudzie Śląskiej, z którym właśnie podpisano umowę. Wykonanie zadania będzie kosztowało blisko 290 tys. zł. Firma będzie miała 11 miesięcy na wykonanie pomiarów ruchu w celu sprawdzenia faktycznych natężeń – szczególnie w godzinach szczytu. Następnie przeprowadzona zostanie analiza ruchu, a finalnie przygotowane zostaną propozycje nowych rozwiązań dla wskazanego układu komunikacyjnego.

To miejsce gdzie krzyżują się drogi wlotowe i wylotowe z miasta. Z jednej strony popularne „ósemki” (DK88) do tego część miejskiej obwodnicy i rosnące z roku na rok natężenie ruchu – nie tylko lokalnego. Skrzyżowania ulic Kozielskiej i Okulickiego, Andersa – Okulickiego oraz rejon ronda Andersa – to w godzinach dojazdu i powrotów z pracy miejsca, gdzie obserwujemy wzmożony ruch pojazdów

– mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. – Co zrobić, aby polepszyć sytuację? Niebawem sprawdzimy to dzięki podpisanej umowie na wykonanie analizy ruchu i koncepcji rozwiązań dla tego rejonu miasta – dodaje.

Opracowanie jest potrzebne ze względu na narastający potok ruchu w obrębie wymienionych skrzyżowań i powinno uwzględnić m.in. budowę obwodnicy Ostropy, która planowana jest w najbliższej przyszłości, a także przewidywaną w kolejnych latach możliwą rozbudowę układu drogowego o ulice wskazane w planie miejscowym. Efektem tych prac ma być przedstawienie możliwości zwiększenia przepustowości dróg w tej części miasta.

Zamówienie obejmuje wykonanie prognoz ruchu oraz koncepcji projektowej, składającej się z trzech etapów rozwoju układu drogowego w okresie kolejnych 10 i 20 lat.

  • Etap I – rozwiązania projektowe do wprowadzenia do 10 lat, (zakończenie budowy obwodnicy zachodniej odcinek od ul. Sowińskiego do ul. Daszyńskiego; budowa odcinka obwodnicy południowej odcinek od ul. Rybnickiej do ul. Bojkowskiej; budowy obwodnicy Ostropy);
  • Etap II – rozwiązania projektowe do wprowadzenia na przełomie 10-20 lat, (rozbudowa, zabudowa trenów inwestycyjnych i mieszkaniowych wokół ww. obwodnic);
  • Etap III- rozwiązania projektowe do wprowadzenia po 20 latach, (rozbudowa obwodnicy zachodniej o drugi pas ruchu wraz z uwzględnieniem całkowitej zabudowy terenów sąsiednich).

Zarząd Dróg Miejskich powinien otrzymać sześć rozwiązań koncepcyjnych, które stanowić będą podstawę do projektowania i rozbudowy skrzyżowań lub budowę nowych dróg. Pozwolą one na odciążenie ulic Kozielskiej i gen. Andersa

– dodaje rzeczniczka ZDM.

To niejedyne działania jakie podejmowane były dla do poprawy przejazdu w tym rejonie, ponieważ już wcześniej, z początkiem roku, poszerzona została jezdnia w ciągu ulicy Okulickiego. Dzięki temu, można było wyznaczyć dodatkowy pas ruchu. Dla usprawnienia przejazdu wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu – przypomina Stiborska.

Więcej na temat potencjalnych kierunków rozwoju dróg i nowych osiedli mieszkaniowych w tej części Gliwic, a także o samym zamówieniu pisaliśmy na początku br.:

W tej części Gliwic przewidywane są zmiany. Nowe drogi i osiedla, jedna z ulic do przebudowy już w I półroczu

(żms)/ZDM Gliwice
fot. ZDM Gliwice

52 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze