Zakup niedrogiego SUV-a nie zawsze oznacza, że trzeba zrezygnować z wygody, dobrego wrażenia z jazdy lub ładnej tapicerki. Warto zatem przyjrzeć się autom typu SUV, które zostały najlepiej ocenione w 2018 roku nie tylko ze względu na niską cenę, ale także z uwagi na dobrą jakość wykonania i komfort przemieszczania się.
Autoczescionline24.pl przygotowało listę najpopularniejszych ostatnio SUV-ów. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Skoda Kodiaq
W segmencie średnich SUV-ów SKODA pojawiła się w 2016 r. To właśnie wówczas wprowadzono na rynek flagowy model marki – Kodiaq. Samochód ten jest bez wątpienia jednym z bardziej udanych aut tego typu, charakteryzujący się dojrzałym stylem, który można bez wątpienia uznać za klasykę gatunku. Wnętrze Skody Kodiaq obfituje w materiały wysokiej jakości, a wszystko jest bardzo dobrze rozplanowane. Auto jest wyjątkowo przyjemne w prowadzeniu. W trybie pięciu foteli Kodiaq zabiera 620 litrów bagażu, podczas gdy wersje z napędem na cztery koła umożliwiają dostosowanie auta do jeszcze bardziej aktywnego stylu życia rodzinnego.
Nissan Rogue Sport
Jest to nieco bardziej kompaktowa wersja znanego na rynku Nissana Rouge. Ma podobny wygląd do poprzednika, a także pięć miejsc siedzących. Rogue Sport napędzany jest czterocylindrowym silnikiem o mocy 141 koni mechanicznych i podwójnym przekładnikiem CVT. Świetnie nadaje się zatem do codziennej jazdy po mieście, jednak nie jest tak energiczny jak inne auta tej klasy. Rogue Sport jest jednak bardzo łatwy w manewrowaniu i ma niewielki przechył nadwozia. Podobnie jak Rogue, Rogue Sport ma również wyjątkowo wygodne i dobrze wyprofilowane siedzenia. Oferuje także ponadprzeciętną przestrzeń ładunkową z systemem Divide-N-Hide, który umożliwia chowanie przedmiotów pod tylną podłogą bagażową. Piętą achillesową tego SUVa jest na pewno system informacyjno-rozrywkowy, który zdecydowanie odstaje od systemów konkurencyjnych aut.
Subaru Crosstrek
Został on nieco przeprojektowany na 2018 i jest obecnie jednym z najwyżej ocenianych samochodów typu SUV. Subaru Crosstrek jest pewny na zakrętach dzięki standardowemu symetrycznemu napędowi na wszystkie koła. Oferuje także doskonałą przestrzeń dla pasażerów i ładunku, a także bardzo łatwy, wręcz intuicyjny w obsłudze system audio-informacyjny. Został wyposażony w obszerne tylne siedzenie z dużą ilością miejsca na nogi dla osób ponadprzeciętnie wysokich. Siedzenia w drugim rzędzie składają się płasko i mają podział 60/40. W standardzie auta znajduje się 6,5-calowy ekran dotykowy, port USB, kamera wsteczna , Android Auto i Apple CarPlay.
Chevrolet Trax
SUV ten jest napędzany przez silnik o mocy 138 koni mechanicznych i pojemności 1,4 litra. Napęd na wszystkie koła zwiększa jednak wagę samochodu, spowalniając tym samym przyspieszenie crossover. Model wyposażony w napęd na przednie koła, doskonale sprawdza się jednak podczas jazdy po mieście.Wnętrze Trax nie jest jednak tak udane, jak u większości konkurencji. W kabinie znajdują się miękkie materiały, ale nie brakuje także twardych i nieco zbyt plastikowych powierzchni. Przednie fotele są dostosowane do pasażerów o wysokim wzroście. Trax wyróżnia się ponadprzeciętną przestrzenią ładunkową. Jest wyposażony w standardowe funkcje, takie jak kamera wsteczna , Apple CarPlay , Android Auto , dwa porty USB, 7-calowy ekran dotykowy, a także hotspot Wi-Fi.
Jeep Compass
Został on przeprojektowany na 2017 i nie doczekał się praktycznie żadnych większych zmian na rok 2018. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra jest powolny, aby zwiększyć prędkość kompasu, ale pojazd jest wyjątkowo dobrze przystosowany do jazdy po wymagającym terenie. W standardzie znajduje się sześciobiegowa ręczna skrzynia biegów, ale można również zamówić dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów. Wnętrze Jeep Compass przypomina skrzyżowanie luksusowych materiałów dostępnych w Jeep Grand Cherokee i funkcjonalnego designu, którym charakteryzuje się Jeep Renegade. Oba rzędy siedzeń oferują bardzo dużo miejsca na nogi, przy czym przestrzeń ładunkowo wypada raczej słabo w porównaniu do konkurencji. Compass został też wyposażony w długą listę interesujących funkcji dostępnych w standardzie.
Mazda CX-3
CX-3 jest obecnie jednym z najlepiej ocenianych SUVów pod względem technicznym, a jednocześnie można ją kupić w standardzie w bardzo rozsądnej cenie. Zasilanie CX-3 to 146-konny, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litra, który jest połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła CX-3 sprawia, że jest ona jednym z najbardziej paliwooszczędnych SUV-ów w swojej klasie. Ekskluzywne wnętrze CX-3 jest wypełnione takimi samymi materiałami, jak reszta linii Mazda SUV i ma podobny wygląd. Warto jednak pamiętać, że o ile przednie siedzenia są stosunkowo wygodne i zapewniają mnóstwo przestrzeni na nogi, to tylne siedzenia są już zbyt ciasne dla wysokich dorosłych. CX-3 traci trochę punktów za stosunkowo małą przestrzeń ładunkową oraz mało czytelny system informacyjno-rozrywkowy.
Honda HR-V
HR-V to bez wątpienia jeden z najtańszych modeli SUV na rynku charakteryzujący się wyjątkowo wszechstronnym obszarem ładunkowym i dobrą jakością wykonania. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra, o mocy 141 KM świetnie sprawdza się podczas jazdy po mieście, a dodatkowo może być łączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną (CVT). SUV jest stosunkowo łatwy w obsłudze manewrowania na parkingach oraz podczas jazdy na krętych drogach. HR-V została wyposażona w siedzenia wspomagające, a drugi rząd siedzeń ma więcej miejsca na nogi niż inne subkompaktowe SUV-y. Podstawa HR-V jest wyposażona w ekran z łatwymi w użyciu kontrolkami fizycznymi, choć warto zwrócić uwagę na górne listwy, które mają problematyczny ekran dotykowy, zastępujący wiele prostych fizycznych elementów sterujących, które znajdują się w podstawowym wyposażeniu. HR-V nie posiada zaawansowanej technologii bezpieczeństwa, która towarzyszy innym SUV-om tej klasy.
Hyundai Kona
Kona to nie tylko jeden z najtańszych SUVów , ale również jeden z najlepszych. Ten model jest standardowo wyposażony w czterocylindrowy silnik o mocy 147 koni mechanicznych o pojemności 2,0 litra i sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, która jest przystosowana do jazdy w mieście. Zmodernizowany silnik czterocylindrowy o pojemności 175 KM z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra jest wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem i zapewnia o wiele bardziej energiczny napęd. Kabina Kona jest wyposażona w nowoczesne materiały i obejmuje wiele miękkich w dotyku powierzchni. Przednie i tylne siedzenia SUV-a są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie i przestrzeń dla dorosłych. 7-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay i Android Auto są standardem, a lista dostępnych urządzeń jest długa, w tym zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
Przed zakupem nowego bądź używanego samochodu należy upewnić się, że jest on całkowicie sprawny i nie przysporzy nam problemów (jeśli lubimy sami serwisować lub oglądać filmiki i uczyć się mechaniki to polecamy kanał Warsztat online Autodoc – naprawa na własną rękę), i nie narazi nas na utratę zdrowia lub życia.
(materiał partnera)