System ŚKUP zakończył działanie. Niektóre funkcje systemu biletowego i informacyjnego są już nieaktywne

System ŚKUP został wyłączony. Niektóre z rozwiązań i kanałów sprzedaży, m.in. automaty biletowe, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i kasowniki nie są dostępne lub ich funkcjonalności zostały ograniczone.

 
28 września nastąpiło wyłączenie działania systemu ŚKUP. Od tego dnia pasażerowie nie mogą korzystać z taryfy odległościowej, a także z zapisanych na karcie ŚKUP biletów jednorazowych i biletów wieloprzejazdowych. Wyłączona została również możliwość kupowania i kodowania zapisywanych na karcie ŚKUP biletów elektronicznych – zarówno w punktach sprzedaży, Punktach Obsługi Pasażera, automatach biletowych, na Portalu Klienta ŚKUP, jak i w aplikacji „Mobilny ŚKUP”.

Zamiast tego, pasażerowie mogą w POP kupić 30-dniowe bilety papierowe (dostępne będą obydwie formy płatności – zarówno gotówkowa jak i bezgotówkowa).

W tym czasie zachęcamy do zakupu biletów elektronicznych (poprzez aplikacje mobilne, w tym przez dostępną już dla pasażerów aplikację Transport GZM, w której są dostępne wszystkie bilety z taryfy ZTM) lub biletów papierowych – przypomina Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Uwaga: od 28 września tablice SDIP, które znajdują się przy przystankach, wskazują rozkładowe czasy przyjazdów autobusów, tramwajów i trolejbusów.

Bilety papierowe w automatach biletowych z systemem ŚKUP będą sprzedawane za gotówkę do 30 września.

Pasażerów zachęcamy do śledzenia strony www.transportgzm.pl, gdzie zostało opisane działanie nowego systemu oraz etapy przejścia ze ŚKUP na Transport GZM. Pomocą służą również konsultanci infolinii działającej całą dobę pod numerem: 800 16 30 30 – dodaje ZTM.

Proces migracji do nowego systemu od 1 października

Proces migracji do nowego systemu Tansport GZM uruchomiony zostanie 1 października – nie będzie dostępny wcześniej.

Często pasażerowie mylą ten proces z procesem pobrania danych osobowych ze ŚKUP, który jest opcją przy zakładaniu konta. Pobranie danych osobowych nie przeniesie do nowego systemu biletów, e-portmonetki, ulg, itp. Te dane będzie można zmigrować dopiero od 1 października – wyjaśnia metropolia.

Proces migracji dostępny będzie tylko na portalu internetowym transportgzm.pl i w Punktach Obsługi Pasażera. Nie zadziała w aplikacji mobilnej.

GZM odradza jednak wizyty w POP w pierwszych dniach października, bo mogą się wiązać z dłuższym niż zwykle oczekiwaniem.

Do migracji danych nie będzie potrzebne hasło do ŚKUP. Autoryzacja procesu będzie wymagała podania numeru karty ŚKUP, 4 ostatnich cyfr rachunku ŚKUP (jest zapisany na odwrocie karty) i 4 cyfr z numeru PESEL.

Migracja będzie przebiegała na dwa sposoby:

  • Jeżeli posiadacie już konto w nowym systemie Transport GZM, należy się do niego zalogować. Będzie tam widoczny komunikat o możliwej migracji danych z karty ŚKUP – postępowanie zgodnie z instrukcją sprawi, że migracja nie zajmie więcej niż kilka minut.
  • W razie braku konta, można będzie dokonać migracji podczas procesu zakładania konta.

Po zmigrowaniu karty ŚKUP do nowego systemu, karta będzie w nim działać bezterminowo, nadrukowana na niej data ważności nie jest istotna. To rozwiązanie szczególnie istotne dla osób, którym kończy się ważność kart.

(żms)/ZTM
fot. 24GLIWICE