System ŚKUP został wyłączony. Niektóre z rozwiązań i kanałów sprzedaży, m.in. automaty biletowe, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i kasowniki nie są dostępne lub ich funkcjonalności zostały ograniczone.
28 września nastąpiło wyłączenie działania systemu ŚKUP. Od tego dnia pasażerowie nie mogą korzystać z taryfy odległościowej, a także z zapisanych na karcie ŚKUP biletów jednorazowych i biletów wieloprzejazdowych. Wyłączona została również możliwość kupowania i kodowania zapisywanych na karcie ŚKUP biletów elektronicznych – zarówno w punktach sprzedaży, Punktach Obsługi Pasażera, automatach biletowych, na Portalu Klienta ŚKUP, jak i w aplikacji „Mobilny ŚKUP”.
Zamiast tego, pasażerowie mogą w POP kupić 30-dniowe bilety papierowe (dostępne będą obydwie formy płatności – zarówno gotówkowa jak i bezgotówkowa).
– W tym czasie zachęcamy do zakupu biletów elektronicznych (poprzez aplikacje mobilne, w tym przez dostępną już dla pasażerów aplikację Transport GZM, w której są dostępne wszystkie bilety z taryfy ZTM) lub biletów papierowych – przypomina Zarząd Transportu Metropolitalnego.
Uwaga: od 28 września tablice SDIP, które znajdują się przy przystankach, wskazują rozkładowe czasy przyjazdów autobusów, tramwajów i trolejbusów.
Bilety papierowe w automatach biletowych z systemem ŚKUP będą sprzedawane za gotówkę do 30 września.
– Pasażerów zachęcamy do śledzenia strony www.transportgzm.pl, gdzie zostało opisane działanie nowego systemu oraz etapy przejścia ze ŚKUP na Transport GZM. Pomocą służą również konsultanci infolinii działającej całą dobę pod numerem: 800 16 30 30 – dodaje ZTM.
Proces migracji do nowego systemu od 1 października
Proces migracji do nowego systemu Tansport GZM uruchomiony zostanie 1 października – nie będzie dostępny wcześniej.
– Często pasażerowie mylą ten proces z procesem pobrania danych osobowych ze ŚKUP, który jest opcją przy zakładaniu konta. Pobranie danych osobowych nie przeniesie do nowego systemu biletów, e-portmonetki, ulg, itp. Te dane będzie można zmigrować dopiero od 1 października – wyjaśnia metropolia.
Proces migracji dostępny będzie tylko na portalu internetowym transportgzm.pl i w Punktach Obsługi Pasażera. Nie zadziała w aplikacji mobilnej.
GZM odradza jednak wizyty w POP w pierwszych dniach października, bo mogą się wiązać z dłuższym niż zwykle oczekiwaniem.
Do migracji danych nie będzie potrzebne hasło do ŚKUP. Autoryzacja procesu będzie wymagała podania numeru karty ŚKUP, 4 ostatnich cyfr rachunku ŚKUP (jest zapisany na odwrocie karty) i 4 cyfr z numeru PESEL.
Migracja będzie przebiegała na dwa sposoby:
- Jeżeli posiadacie już konto w nowym systemie Transport GZM, należy się do niego zalogować. Będzie tam widoczny komunikat o możliwej migracji danych z karty ŚKUP – postępowanie zgodnie z instrukcją sprawi, że migracja nie zajmie więcej niż kilka minut.
- W razie braku konta, można będzie dokonać migracji podczas procesu zakładania konta.
Po zmigrowaniu karty ŚKUP do nowego systemu, karta będzie w nim działać bezterminowo, nadrukowana na niej data ważności nie jest istotna. To rozwiązanie szczególnie istotne dla osób, którym kończy się ważność kart.
(żms)/ZTM
fot. 24GLIWICE