Tę drogę czeka przebudowa. „Maksymalizacja miejsc postojowych i budowa chodnika”

Spółka z Katowic zaprojektuje przebudowę drogi łączącej ul. Warszawską z ul. Świętojańską. Przetarg rozstrzygnięto pod koniec czerwca. Na samą realizację robót trzeba będzie jeszcze poczekać.

 
Koszt dokumentacji to blisko 122 tysiące złotych.

Przedmiotem opracowania jest wykonanie wielobranżowego projektu rozbudowy i przebudowy drogi łączącej ul. Warszawską z ul. Świętojańską – chodzi o odcinek od budynku przy ul. Dziewanny 15 (od skrzyżowania z ul. Świętojańską) do skrzyżowania ulic Warszawska i Gierymskiego, w procedurze uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i/lub pozwolenia na budowę.

Obecnie łącznik ten składa się z dwóch części – wyasfaltowanego, noszącego ślady wielokrotnego łatania, fragmentu wzdłuż bloku i pływalni Delfin, z parkingiem oraz gruntowego, w którym nie brakuje dziur.

Ze względu na stan drogi, nie jest to obecnie najchętniej wybierana przez kierowców trasa przejazdu. Można spodziewać się, że po przebudowie ruch tutaj wzrośnie – ulica stanie się wygodnym objazdem pozwalającym na ominięcie skrzyżowania ulic Warszawska-Świętojańska, wyposażonego w sygnalizację świetlną. Chyba, że docelowo na którymś z wylotów również powstaną „światła”.

W ramach planowanej inwestycji uporządkowane mają zostać miejsca postojowe, powstanie oświetlenie łącznika na całej jego długości oraz kanalizacja deszczowa. Konieczne będzie także zaprojektowanie zieleni (uwaga – już na etapie realizacji robót drogowych konieczna może być wycinka drzew i ewentualne późniejsze nasadzenia). Budowa obejmie 340 metrów asfaltobetonowej drogi o szerokości 5,3-5,5 metra wraz z chodnikami z kostki brukowej o szer. 2 metrów.

Projekt przewiduje przebudowę drogi wraz z maksymalizacją miejsc postojowych i budową chodnika. Parking przy MZUK i basenie są poza zakresem opracowania

– informuje Grzegorz Durczyński, członek zarządu firmy „ABS – Ochrona Środowiska” Sp. z o.o..

Projekt przebudowy ma być gotowy w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli najwcześniej w połowie 2022 roku, kolejnym krokiem drogowców będzie najpewniej przetarg, który wyłoni wykonawcę robót budowlanych.

(żms)
fot. 24gliwice.pl/ŻMS