Przebudowa ulic wokół hali Gliwice jest już ukończona. W ciągu kilku najbliższych dni, po odebraniu robót, zostaną otwarte dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.
Na ulicach Panewnickiej, Kujawskiej i Akademickiej wymieniono nawierzchnię jezdni i chodników, wybudowano drogę rowerową i zatoki autobusowe, wprowadzono nowe przystanki. To jednak nie są jedyne zmiany, które pojawiły się w bliskim sąsiedztwie Hali Gliwice po wielomiesięcznej przebudowie ulic. Pomyślano także o niezmotoryzowanych – pojawiły się wyspy z azylami dla pieszych.
– Dla usprawnienia przejazdu i zapewnienia bezpieczeństwa jazdy wydzielono dodatkowe pasy ruchu do lewoskrętu. Zamontowano także sygnalizację świetlną, która pozwoli szybko i sprawnie rozładować ruch uliczny na co dzień i w trakcie przyszłych imprez w Hali Gliwice – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
Dzięki przebudowie powstało ponad 3 km nowych nawierzchni jezdni i chodników. W całym rejonie zamontowano nowe oświetlenie. W przydrożnym pasie zielni nasadzono ok. 3 tysięcy krzewów, m.in. ligustry i tawuły, oraz 28 lip drobnolistnych
– wylicza rzecznik prasowy gliwickiego ZDM-u.
Odnowiona infrastruktura drogowa nie umknęła uwadze internautów interesujących się działaniem komunikacji miejskiej na terenie miasta. W serwisie facebook.com zdecydowali się skomentować sprawę nowych przystanków.
Oto tzw. przerost formy nad treścią. Linia 702 to dziś jeden autobus na godzinę od poniedziałku do piątku, ale wiaty na nowych/zmodernizowanych przystankach w ciągu ulicy Kujawskiej imponują rozmiarami. Na przystankach Hala Sportowa i Panewnicka w kierunku centrum są po dwie wiaty (tyle samo, co na bardzo obleganym przystanku Gliwice Strzody), a na przystanku Kujawska w kierunku Sośnicy i Panewnicka w kierunku centrum ustawiono po jednej, ale dużej wiacie. I tylko przystanek Hala Sportowa w kierunku centrum został bez wiaty. Ciekawe dlaczego? Póki co oczywiście wiaty świecą pustkami, bo choć autobusy na przystanku Hala Sportowa już się zatrzymują, to sama hala wciąż jest niegotowa, więc frekwencja jest jakby zerowa. Plusem jest za to fakt, że urzędnicy zmądrzeli nieco po aferze z przystankiem Gliwice Strzody z początku tego roku i tym razem najpierw w czerwcu dali radnym uchwałę do podjęcia, a dopiero miesiąc później dokonali zmian w rozkładach jazdy – komentują internauci występujący jako Przyjaciele Komunikacji Miejskiej – Gliwice.
Internauci zwracają uwagę na fakt, że komplet czterech wiat stanął również na nowych przystankach przy ulicy Akademickiej, wybudowanych w połowie drogi między Halą Gliwice a Politechniką Śląską. Póki co nie ma żadnej linii, która miałby z tych przystanków korzystać.
– Wydział Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych informuje, iż ulicą Kujawską kursuje linia nr 702 i w chwili obecnej nie przewidujemy uruchomienia nowego połączenia. Ponadto wyjaśniamy, iż decyzje o uruchomieniu dodatkowych połączeń do obsługi imprez odbywających się w hali będą podejmowane indywidualnie w zależności od charakteru imprezy, za transport będą również odpowiedzialni organizatorzy poszczególnych imprez – informuje Mariola Pendziałek, naczelnik wydziału.
Przy okazji przebudowy ulic wycięto blisko 800 drzew, które rosły wzdłuż ulicy Kujawskiej.
fot. Przyjaciele Komunikacji Miejskiej – Gliwice
(żms)/UM