Tego nie róbcie pod żadnym pozorem! ZTM radzi, jak pomóc osobie niewidomej na przystanku

Zarząd Transportu Metropolitalnego podpowiada, co należy zrobić, gdy na przystanku autobusowym zobaczymy osobę niewidomą. Chociaż wydaje się to oczywiste, warto przypomnieć użytkownikom komunikacji miejskiej proste zasady.

– Osobie niewidomej, oczekującej na przystanku, można łatwo pomóc. Wystarczy spytać, na jaki autobus czeka i poinformować ją, gdy ten nadjedzie – czytamy we wpisie na facebookowym profilu ZTM.

Pod żadnym pozorem nie należy jej wpychać lub wciągać do pojazdu!

– dodaje organizator transportu w metropolii.


Autobusy komunikacji miejskiej są wyposażone w system komunikatów głosowych, który informuje podróżnych oraz oczekujących na przejazd o numerze linii oraz o przystanku, na jakim zatrzymuje się aktualnie pojazd.

Z komentarzy do wpisu wynika, że nie we wszystkich liniach działa to na razie tak, jak oczekują tego odbiorcy.

– Konsekwentnie poprawiamy tę sytuację, bo wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie. Tak, podejmujemy właściwe działania. W nowych umowach uwzględnia się zapisy dot. zapowiedzi głosowych. Stale też weryfikujemy obecne funkcjonowanie tego systemu, a gdy zachodzi taka potrzeba – nakładamy kary na operatorów – pisze ZTM w odpowiedzi na komentarz jednego z użytkowników w portalu facebook.com.

(żms)
fot. ZTM/facebook.com