Zarząd Transportu Metropolitalnego podpowiada, co należy zrobić, gdy na przystanku autobusowym zobaczymy osobę niewidomą. Chociaż wydaje się to oczywiste, warto przypomnieć użytkownikom komunikacji miejskiej proste zasady.
– Osobie niewidomej, oczekującej na przystanku, można łatwo pomóc. Wystarczy spytać, na jaki autobus czeka i poinformować ją, gdy ten nadjedzie – czytamy we wpisie na facebookowym profilu ZTM.
Pod żadnym pozorem nie należy jej wpychać lub wciągać do pojazdu!
– dodaje organizator transportu w metropolii.
Autobusy komunikacji miejskiej są wyposażone w system komunikatów głosowych, który informuje podróżnych oraz oczekujących na przejazd o numerze linii oraz o przystanku, na jakim zatrzymuje się aktualnie pojazd.
Z komentarzy do wpisu wynika, że nie we wszystkich liniach działa to na razie tak, jak oczekują tego odbiorcy.
– Konsekwentnie poprawiamy tę sytuację, bo wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie. Tak, podejmujemy właściwe działania. W nowych umowach uwzględnia się zapisy dot. zapowiedzi głosowych. Stale też weryfikujemy obecne funkcjonowanie tego systemu, a gdy zachodzi taka potrzeba – nakładamy kary na operatorów – pisze ZTM w odpowiedzi na komentarz jednego z użytkowników w portalu facebook.com.
(żms)
fot. ZTM/facebook.com