Piast Gliwice stara się przyciągnąć uwagę mieszkańców na różne sposoby. Najnowszy to telefoniczne połączenie z automatem i SMSy z linkami do pobrania aplikacji klubu. Czy to na pewno dobry pomysł, gdy niemal codziennie słyszymy ostrzeżenia przed oszustwami i klikaniem w linki z nieznanych źródeł?
Słyszeliście o spoofingu (podszywaniu pod czyjś numer telefonu), a także o tym, żeby nie klikać w linki podsyłane do Was mailem, smsem lub za pośrednictwem innego komunikatora? Oszuści mogą pozorować bank, firmę kurierską, albo nawet – jak ostatnio w przypadku polityków, poinformować przez telefon o śmierci bliskiej osoby (co nie miało oczywiście żadnego związku z prawdą). W tym kontekście dosyć zaskakująca zdaje się nowa kampania marketingowa Piasta Gliwice.
W poniedziałek zapewne u części gliwiczan zadzwonił telefon. Do naszej redakcji dzwoniono z numeru 511 945 137 (numer niemal identyczny co kontakt do rzecznika prasowego klubu z Okrzei). Po odebraniu włączył się automat, nagrany tam głos przedstawiał nowego zawodnika Piasta Gliwice, który zachęcał do zapoznania się z jego sylwetką w mobilnej aplikacji.
Wkrótce po zakończeniu tego połączenia przyszedł sms od GKS Piast. Zawierał dwa linki do pobrania wspomnianej APPki z App Store oraz z Google. Czy można w nie bezpiecznie kliknąć?
– Informujemy, że wczoraj (tj. 31.01.2022 r.) prowadziliśmy akcję marketingową, dotyczącą nowego zawodnika, czyli Kamila Wilczka. Osoby, które otrzymały od nas telefon lub sms wyraziły uprzednio stosowne zgody marketingowe. Linki są oczywiście bezpieczne – poinformował rzecznik prasowy GKS Piast, Karol Młot.
Jak dowiadujemy się ze strony internetowej klubu nowa aplikacja mobilna powstała we współpracy z firmą Kar-tel, jednego z głównych sponsorów Piasta. Jej podstawowym zadaniem jest zawężenie relacji między klubem a kibicami. Po zainstalowaniu aplikacji, by przeczytać najświeższe informacje o Piaście, wystarczy kliknąć w herb w swoim telefonie.
Posiadając aplikację, uzyskasz dostęp do ekskluzywnych materiałów. W aplikacji znajdziesz także tabelę, terminarz, materiały video z Piast TV oraz galerie. Oczywiście jest to obecnie produkt podstawowy, który stale będzie rozwijany o kolejne funkcje
– zapowiada biuro prasowe Piasta Gliwice.
– To dopiero początek. W aplikacji znajdziemy wiele propozycji konkursowych. Zakup biletów dzięki aplikacji? To oczywiste. A to nie jedyny produkt, który będzie można nabyć dzięki aplikacji. Wykorzystując swój telefon zrealizujesz także zamówienia posiłków i napojów w czasie oglądania meczu, będąc na trybunach Stadionu Miejskiego im. Piotra Wieczorka w Gliwicach. Szybko, łatwo i praktycznie! Tak właśnie będzie, jeśli wyposażysz się w niebiesko-czerwoną apkę! – informuje klub niebiesko-czerwonych.
(żms)
fot. scr. Piast Gliwice (FB)