Tesco poinformowało w czwartek o sprzedaży swojego biznesu w Polsce firmie Salling Group A/S, właścicielowi sieci Netto. Wszystkie 301 sklepów objętych transakcją przejdzie rebranding podczas 18-miesięcznego okresu przejściowego.
W ten sposób Netto podwoi liczbę placówek handlowych w naszym kraju. W Gliwicach mamy już dwa sklepy tej sieci – przy ulicach Kurpiowskiej i Lotników.
– Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce. Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla Grupy. Chciałbym podziękować wszystkim naszym koleżankom i kolegom z Tesco w Polsce za ich zaangażowanie w obsługę klientów w Polsce przez tak wiele lat – komentuje Dave Lewis, Prezes Grupy Tesco.
Energia i zaangażowanie, jakie wykazali w ciągu ostatnich dwóch lat, przekształcając Tesco w Polsce na model dwuformatowy, były niesamowicie imponujące. Uważamy, że ta transakcja to najlepszy sposób zabezpieczenia przyszłości firmy dla naszych pracowników i klientów w Polsce
– dodaje Lewis.
Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln PLN (równowartość 181 mln GBP), a łączne wpływy netto mają wynieść około 819 mln PLN (równowartość 165 mln GBP), w gotówce. Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w bieżącym roku finansowym. Wpływy ze sprzedaży zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne.
Dodatkowo Grupa Tesco poczyniła znaczne postępy w sprzedaży pozostałych nieruchomości w Polsce, nieuwzględnionych w transakcji. W ciągu ostatnich 18 miesięcy zostały sprzedane lub uzgodniono sprzedaż 22 sklepów, co daje wpływy netto w wysokości około 200 mln GBP. Grupa Tesco będzie prowadzić dalsze działania w celu sprzedaży pozostałych nieruchomości, w tym 19 działających sklepów, nie objętych tą transakcją sprzedaży.
(nmm)/mat. pras. Tesco Polska
fot. Netto Polska(fb)