Odnowiona elewacja, zadaszone perony, nowy zegar nad głównym wejściem, windy i ruchome schody. Do końca tego roku, gliwiczanie mają mieć do dyspozycji dworzec na miarę XXI wieku.
Zanim jednak obiekt zyska nowe elementy, wykonawca musi poradzić sobie z likwidacją tych już niepotrzebnych.
Na czas remontu podróżni mogą korzystać z dworca tymczasowego, a za niedługo pomiędzy pierwszym, a czwartym peronem powstanie specjalna naziemna kładka. Inwestycja realizowana pod pieczą PKP S.A., a wykonywana przez hiszpańskie konsorcjum Aldesa, będzie gotowa w czwartym kwartale tego roku (oprócz czwartego peronu). Jak zapewnia Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP, na razie harmonogram prac przebiega zgodnie z planem.
Obiekt, który do tej pory trudno było nazwać wizytówką miasta, radykalnie zmieni swój wygląd. Perony zyskają całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie z przeszkleniami. Wymienione zostaną tory w obrębie stacji. Z tunelu głównego na poziom peronu będą prowadziły schody ruchome i windy. Dworzec ma być także przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
W ciągu ostatnich trzech lat PKP S.A. zmodernizowała i oddała do użytku ponad 60 dworców kolejowych w całej Polsce. Obecnie na terenie województwa śląskiego oprócz modernizacji w Gliwicach, kolejowa spółka prowadzi również przebudowy dworców Katowice Ligota i Częstochowa Osobowa.
(msz)