Tuż obok centrum przesiadkowego może powstać kolejny market. Będzie to szósty sklep tej sieci w Gliwicach

ALDI planuje budowę nowego marketu na rogu ulicy Kolberga i Tarnogórskiej. Wraz z początkiem lutego sieć złożyła wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Obiekt, o ile uzyska stosowne dopuszczenia, powstanie na od lat niezagospodarowanej działce.

Nieruchomość gruntowa o powierzchni 5,5 tysiąca mkw., gdzie przewidziano inwestycję, służąca okresowo za skład materiałów budowlanych (okazjonalnie rozkładał się tam cyrk), od dawna przeznaczona była do sprzedaży. Znajduje się na obszarze, który w planie miejscowym oznaczono jako tereny usługowo-produkcyjne.

Działka nr 156 obr. Centrum znajduje się na skrzyżowaniu ulic Kolberga i Tarnogórskiej, nieopodal stacji paliw i marketu sieci Biedronka, a także w sąsiedztwie centrum przesiadkowego i centrum handlowego Forum.

Pomimo sporej konkurencji (w rejonie inwestycji znajdziemy też market LIDL i hipermarket LECLERC, zaś w CH Forum działa Carrefour), lokalizacja obiektu bezpośrednio przy jednej z głównych dróg wjazdowych/wyjazdowych z Gliwic, w niewielkiej odległości od dworca PKP i autobusowego (CP), a także niemal na styku Śródmieścia, Szobiszowic i Zatorza, wydaje się rozsądnym posunięciem sieci.

Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę pawilonu handlowo-usługowego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą złożono 3 lutego. Nim dojdzie do rozpatrzenia dokumentów i potencjalnego rozpoczęcia robót, minie zapewne jeszcze kilka miesięcy.

Nowy market przy ulicy Kolberga byłby 6. sklepem ALDI w Gliwicach – pozostałe znajdują się przy ulicach: Strzody, Toszeckiej, Wielickiej, Chorzowskiej oraz Gwarków.

W całej Polsce sieć posiada ponad 350 sklepów i zatrudnia przeszło 4,4 tysiące pracowników. – Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie – czytamy na stronie inwestora.

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów, choć w porównaniu z siecią Biedronka czy nawet LIDL, póki co w naszym kraju zajmuje niższą pozycję pod względem liczby posiadanych placówek handlowych. – Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 tysięcy pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii – podsumowuje biuro prasowe ALDI.

W ubiegłym roku sieć uruchomiła w Polsce blisko 60 nowych sklepów, rok wcześniej otwarto 57 placówek, a w 2022 – 50. W nadchodzących latach sklepów ALDI ma być łącznie pół tysiąca.

(żms)
fot. 24gliwice/ŁG

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
5 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze