Amerykańska firma Uber pośrednicząca w tanich przejazdach już wkrótce w Gliwicach? Wszystko na to wskazuje – w internecie pojawiły się już oferty pracy dla gliwickich kierowców.
To dobra informacja dla pasażerów, ale fatalna dla taksówkowych korporacji, dla których Uber jest bezpośrednią konkurencją.
Uber to firma oferująca aplikację mobilną, która umożliwia kontakt między pasażerem a kierowcami.
– W tej chwili nie potwierdzamy jeszcze wiadomości o pojawieniu się na Śląsku. Natomiast widzimy tam bardzo duże zainteresowanie aplikacją Uber, co nas niezwykle cieszy – zarówno wśród użytkowników, którzy chcą korzystać z bezpiecznych, niedrogich przejazdów za pomocą jednego kliknięcia, jak i osób, które poprzez aplikację chcą generować dodatkowy dochód jako kierowcy – mówi nam Ilona Grzywińska, rzecznik prasowy Uber w Polsce.
Wątpliwości rozwiewają ogłoszenia o pracę, które niedawno pojawiły się w internecie.
– Zarabiaj jeżdżąc na platformie Uber po aglomeracji śląskiej. Już teraz widzimy ogromne zainteresowanie w Katowicach, przewidujemy interesujące zachęty finansowe na początku działalności – czytamy w ofercie pracy dla gliwickich kierowców na stronie olx.pl.
– To na pewno wywoła spory szum, choć myślę, że korzystać będą z tej oferty tylko pojedyncze osoby – komentuje Radosław Hawryś, przedstawiciel Radio Taxi Dragon z Gliwic.
Działalność firmy budzi kontrowersje w środowisku korporacji taksówkarskich, głównie ze względu na dużo niższe ceny. Za „trzaśnięcie drzwiami”, czyli opłatę początkową zapłacimy 5 zł, stawka za kilometr to 1,4 zł., a opłata za minutę 0,30 zł. Co więcej, aby jeździć w Uberze nie potrzeba licencji taksówkarskiej ani kasy fiskalnej. To także powoduje protesty taksówkarzy, którzy oskarżają kierowców Ubera o nieuczciwą konkurencję. Niedawno, w Warszawie doszło do ataku na samochody kierowców Ubera. Pojazdy zostały oblane mieszanką oleju samochodowego i odchodów.
Obecnie możliwość korzystania z oferowanej przez Uber aplikacji mają w Polsce mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia i Poznania. Według danych firmy, tylko w stolicy każdego miesiąca w aplikacji rejestruje się ponad 10 tys. nowych klientów.
(msz)