W Czytelni Sztuki rozmawiają o obliczach reklamy. Spotkanie już w najbliższą sobotę

Cykl wykładów „Czytanie ze zrozumiem”, przybliży fenomeny współczesnej kultury, które nie tylko otaczają nas na co dzień, ale w znaczący sposób wpływają na kształt i charakter życia, odbijając się szerokim echem w sztuce i literaturze.

Kolejny z wykładów, poświęcony reklamie jako tekstowi kultury, odbędzie się już w najbliższą sobotę, 16 listopada. Wygłosi go dr Anna Chromik.

O reklamie mówimy najczęściej w kontekście jej funkcji perswazyjnej. Coraz częściej rozpatrywany bywa też jej wymiar artystyczny. Możemy jednak spojrzeć na reklamę jeszcze inaczej – odczytać to zjawisko jako tekst kultury, w którym, jak w soczewce, skupiają się kreowane przez kulturę znaczenia, wartości i sposoby pojmowania rzeczywistości. Reklama może więc stać się kluczem do zrozumienia czasów, w których powstaje.

Czytelnia Sztuki, Willa Caro, ul. Dolnych Wałów 8a
16 listopada 2013, godz. 18.00
Reklama jako tekst kultury
Wykład – dr Anna Chromik, Instytut Kultur i Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Śląskiego
Organizator: Czytelnia Sztuki
Współpraca: Instytut Kultur i Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Śląskiego
Wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona.