Wiadomo, kiedy rozpocznie się budowa wiaduktu kolejowego w Łabędach. ZDM wprowadza zmiany w organizacji ruchu

Zamknięcie ulicy, ruch wahadłowy, przejazd tymczasowy i częściowe zamknięcie drogi pod wiaduktem – to pierwsze poważne komplikacje, jakie wystąpią w Łabędach, związane z przebudową stacji kolejowej i układu drogowego. Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone zostaną krótko po długim weekendzie.

Stacja Łabędy przez najbliższe kilka lat będzie przebudowywana, a towarzyszyć temu będzie rozbudowa układu drogowego. Zmiany te wiążą się z komplikacjami na jakie natkną się kierowcy w tej części Gliwic. Pierwszy etap zmian rozpocznie się od środy, 13 listopada. Czego się spodziewać?

  • Ulica Narutowicza zostanie zamknięta dla ruchu. Dojazd do niej możliwy będzie od strony ulicy Wolności lub ulicy Różanej.
  • Na ulicy Strzelców Bytomskich zostanie wprowadzony ruch wahadłowy z tymczasową sygnalizacją świetlną.
  • Przejazd pod wiaduktem kolejowym u zbiegu ulic Głównej i Strzelców Bytomskich będzie odbywał się tylko w jednym kierunku (od strony ulicy Strzelców Bytomskich).
  • W rejonie skrzyżowania ulic: Staromiejskiej, Głównej i Wolności pojazdy będą przekierowane na wybudowany na czas robót przejazd tymczasowy.

Inwestycja, którą realizuje Zarząd Dróg Miejskich, jest ściśle związana z przebudową stacji Łabędy prowadzoną przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe. Obejmuje ona m.in. przebudowę wiaduktu kolejowego przy ul. Staromiejskiej oraz budowę nowego wiaduktu nad ul. Strzelców Bytomskich.


Pod nowym wiaduktem kolejowym, u zbiegu ulic Przyszowskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej, powstanie rondo turbinowe, zatoki autobusowe oraz parkingi dla pojazdów i rowerów. Cykliści zyskają nową infrastrukturę rowerową: połączony z pieszymi ciąg o długości ok. 80 m oraz dedykowaną drogę rowerową o długości prawie 800 m. Zakres inwestycji obejmie także likwidację przejazdu kolejowego.

Miejską część tego projektu realizuje firma Eurovia Polska, która wygrała przetarg na to zadanie oferując wykonanie prac za ok. 40 mln zł. Z kolei po stronie PKP PLK nakłady wyniosą 425 mln zł. Wykonawcą robót jest spółka Trakcja S.A.

Przedsięwzięcie PKP nabiera rozpędu

W zakresie realizacji inwestycji PKP PLK, ustaliliśmy niedawno, że budowa nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Głównej i Strzelców Bytomskich oraz przebudowa peronu nr 3 na stacji Gliwice Łabędy rozpocznie się w styczniu 2025 roku. W ramach zadania powstanie również nowy przystanek Gliwice Kopernik w rejonie estakady Jana Heweliusza (w tym przypadku póki co nie wskazano nam daty rozpoczęcia robót). Prace będą prowadzone etapami, zakończenie budowy przystanku planowane jest w połowie 2027 r.

(żms), ZDM Gliwice
Grafika: Aseka Sp. z o. o.

20 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze