Kilkanaście telefonów, tablety, biżuteria, gotówka (niejeden plik), a także torebki, portfele i torba z narzędziami. Jest tu nawet dekoder NC+ – co jeszcze można znaleźć w Biurze Rzeczy Znalezionych?
BRZ to komórka w Urzędzie Miejskim, dokładniej część Wydziału Organizacyjnego. Znajdziemy je na III piętrze budynku przy ulicy Zwycięstwa 21 w pokoju nr 343. Aktualnie na liście opublikowanej w BIP gliwickiego magistratu znajdziemy prawie 50 przedmiotów, małych i dużych – od obrączki aż po rowery, czy nawet wózek dziecięcy i narty w pokrowcu.
Cała lista jest dostępna tu: BRZ – lista rzeczy do odbioru
Właściciele mają 2 lata, od momentu znalezienia rzeczy, na odbiór swojego mienia, później stanie się własnością znalazcy. Każdy przyniesiony do biura przedmiot ma nadany numer sprawy, wyszczególnione jest też miejsce i data jego znalezienia, a także termin oddania do BRZ i ostateczny dzień odbioru. Obecnie, kilka dni po terminie jest gotówka w kopercie ujawniona przy ulicy Górnych Wałów.
Na początku marca “przeterminuje się” iphone se. Kolejne na liście są torebka i telefon SAMSUNG GALAXY NOTE 9.
W celu odbioru rzeczy należy zgłosić się wraz z dokumentem tożsamości do Urzędu Miejskiego w godzinach pracy, można też kontaktować się telefonicznie – 32 238-54-66, 94. Magistrat czynny jest: poniedziałek, wtorek, środa w godzinach od 8:00 do 16:00; czwartek w godzinach od 8:00 do 17:00; piątek w godzinach od 8:00 do 15:00.
Odbiór rzeczy może nastąpić po okazaniu dokumentu potwierdzającego prawo własności lub dysponowania rzeczą, a w przypadku braku takiego dokumentu, po określeniu wyglądu rzeczy i podaniu cech świadczących, że przedmiot jest własnością osoby zgłaszającej się do tut. Urzędu.
Uwaga: przedmiot zostanie wydany po uiszczeniu przez osobę uprawnioną kosztów jego przechowywania oraz utrzymania w należytym stanie, a także nakładów poniesionych na poszukiwanie osoby uprawnionej do odbioru rzeczy.
(żms)
fot. px/zdj. poglądowe