Po zapowiadanej na grudzień aktualizacji rozkładu jazdy PKP Intercity, do Warszawy pojedziemy Pendolino.
Ta zmiana może podnieść nie tylko standard jazdy, ale też cenę za przejazd, bowiem z siatki połączeń zniknie popularny poranny „Górnik”. Na szczęście w sukurs pasażerom przychodzi konkurencja w walce o klienta i kryjące się za nią promocje.
? Pociągi Pendolino do Gliwic będą kursowały od nowego rozkładu jazdy, czyli od połowy grudnia 2015 roku ? informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A.
Dokładne ceny biletów na połączenie „Express InterCity Premium” powinny być znane już w połowie listopada. Już teraz można pokusić się jednak o prognozy, które póki co nie przyprawiają pasażerów o ból głowy. Za bilety drugiej klasy na połączenie Katowice-Warszawa (obsługiwane przez Pendolino), zapłacimy w przyszłym tygodniu w promocji niecałe 50 złotych. Górnik ruszający z Gliwic zawiezie nas w ten sam dzień za 118 złotych. Co więcej, rabaty cenowe obejmują także bilety kupowane ze sporym wyprzedzeniem. Na początku września z Katowic dojedziemy do Warszawy również za niecałe 50 złotych (Górnik z Gliwic to wydatek ok. 90 zł).
Reklamowane jako superszybkie Pendolino, nie będzie jednak radykalnie szybsze od dotychczasowego ekspresu. W tej chwili do Warszawy dojedziemy w ok. 3 godziny i 10-25 minut. Pendolino z Katowic do stolicy dojeżdża w ok. 2 godziny i 30 minut. Zmodernizowaną trasę między Gliwicami a Katowicami, nowoczesny pociąg będzie pokonywać z prędkością do 100 km/h, a czas dojazdu do stolicy Polski z Gliwic ma zostać skrócony do ok. 3 godzin.
PKP Intercity nie ukrywa, że obecna polityka cenowa to efekt walki o klienta z dużo tańszymi przewoźnikami autobusowymi (PolskiBus i Lux Express oferują często bilety poniżej 10 złotych). W skali kraju konkurencję stanowią też tanie linie lotnicze. Na razie głównym wygranym tego starcia są pasażerowie.
(msz)