Wprowadzą Pendolino, zlikwidują Górnika. Szybciej, ale drożej? Niekoniecznie

Po zapowiadanej na grudzień aktualizacji rozkładu jazdy PKP Intercity, do Warszawy pojedziemy Pendolino.

Ta zmiana może podnieść nie tylko standard jazdy, ale też cenę za przejazd, bowiem z siatki połączeń zniknie popularny poranny „Górnik”. Na szczęście w sukurs pasażerom przychodzi konkurencja w walce o klienta i kryjące się za nią promocje.

? Pociągi Pendolino do Gliwic będą kursowały od nowego rozkładu jazdy, czyli od połowy grudnia 2015 roku ? informuje Beata Czemerajda z PKP Intercity S.A.

Dokładne ceny biletów na połączenie „Express InterCity Premium” powinny być znane już w połowie listopada. Już teraz można pokusić się jednak o prognozy, które póki co nie przyprawiają pasażerów o ból głowy. Za bilety drugiej klasy na połączenie Katowice-Warszawa (obsługiwane przez Pendolino), zapłacimy w przyszłym tygodniu w promocji niecałe 50 złotych. Górnik ruszający z Gliwic zawiezie nas w ten sam dzień za 118 złotych. Co więcej, rabaty cenowe obejmują także bilety kupowane ze sporym wyprzedzeniem. Na początku września z Katowic dojedziemy do Warszawy również za niecałe 50 złotych (Górnik z Gliwic to wydatek ok. 90 zł).

Reklamowane jako superszybkie Pendolino, nie będzie jednak radykalnie szybsze od dotychczasowego ekspresu. W tej chwili do Warszawy dojedziemy w ok. 3 godziny i 10-25 minut. Pendolino z Katowic do stolicy dojeżdża w ok. 2 godziny i 30 minut. Zmodernizowaną trasę między Gliwicami a Katowicami, nowoczesny pociąg będzie pokonywać z prędkością do 100 km/h, a czas dojazdu do stolicy Polski z Gliwic ma zostać skrócony do ok. 3 godzin.

PKP Intercity nie ukrywa, że obecna polityka cenowa to efekt walki o klienta z dużo tańszymi przewoźnikami autobusowymi (PolskiBus i Lux Express oferują często bilety poniżej 10 złotych). W skali kraju konkurencję stanowią też tanie linie lotnicze. Na razie głównym wygranym tego starcia są pasażerowie.
(msz)