Wyłoniono wykonawcę w przetargu na przebudowę układu drogowego w rejonie stacji PKP w Łabędach. Z ofertą opiewającą na nieco ponad 39 mln zł zamówienie wygrała firma Eurovia Polska.
W postępowaniu przetargowym spółka złożyła najkorzystniejszą finansowo ofertę.
– Umowa z wykonawcą – zgodnie z przepisami – może zostać zawarta nie wcześniej niż po 10 dniach od upublicznienia wyników – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach.
Przypomnijmy, do przetargu zgłosiło się siedmiu wykonawców. Najniższą ofertę zaproponowała Eurovia Polska S.A. z kwotą nieco ponad 39 mln zł (39 233 764, 08). Natomiast najwyższa oscylowała w granicach prawie 47 mln zł (46 988 256, 51).
Wyłoniona w zamówieniu Eurovia Polska to wykonawca znany już w Gliwicach z innych realizacji. Samodzielnie lub w konsorcjum z gliwickim PRUiM-em spółka brała udział m.in. w przebudowie dróg po południowej stronie dworca PKP, a także w budowie otwartego w tym roku odcinka obwodnicy zachodniej między ulicami Daszyńskiego i Sowińskiego.
Duża inwestycja wkrótce może się rozpocząć
Pod nowym wiaduktem kolejowym, za którego wzniesienie odpowiada PKP PLK, miasto wybuduje czterowlotowe rondo turbinowe zbierające ruch z ulic Przyszowskiej, Staromiejskiej, Strzelców Bytomskich i Głównej. Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy w poziomie szyn na przedłużeniu ul. Wolności. Nowy układ drogowy będzie dostosowany do rozbudowywanej stacji kolejowej i poszerzonego wiaduktu w rejonie ul. Staromiejskiej. W ramach inwestycji powstaną również zatoki autobusowe, parkingi park&ride oraz bike&ride oraz infrastruktura rowerowa – ciąg pieszo-rowerowy (długości ok. 80 m) oraz droga dla rowerów (o łącznej długości blisko 800 m).
W ramach dużego przedsięwzięcia w Łabędach powstanie wygodna stacja kolejowa z trzema peronami, z wiatami, ławkami i oświetleniem. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmieni też układ torowy i przystosuje go do obsługi wszystkich podróżnych oraz pociągów towarowych (do 750 m długości). (mf/kik)
(ŻMS)/ZDM Gliwice
grafika: Biuro projektów A-PROPOL