Wiadomo już kto rozbierze stary wiadukt nad torami kolejowymi w dzielnicy Czechowice i wybuduje nowy obiekt. Zlecenie dostanie spółka komunalna – Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów.
Po niespełna miesiącu od zakończenia możliwości składania ofert do przetargu, zamówienie publiczne zostało rozstrzygnięte. Biorąc pod uwagę zestawienie propozycji cenowych od potencjalnych wykonawców, nie ma tu zaskoczenia. PRUiM zaoferował o wiele tańsze wykonawstwo niż pozostali oferenci.
Na realizację zadania pn. Rozbudowa odcinka ul. Ziemięcickiej w Gliwicach wraz z rozbiórką i budową nowego wiaduktu nad terenem kolejowym Zarząd Dróg Miejskich zaplanował 11,85 mln złotych. O zlecenie starało się 9 podmiotów, w widełkach budżetowych zmieściły się tylko dwa – PRUiM oraz EUROVIA Polska. Różnica między złożonymi ofertami wynosiła 3 mln złotych (8,55 mln zł PRUiM, 11,55 mln zł EUROVIA). Pozostałych siedem ofert przekraczało założone finansowanie, najdroższa z nich opiewała na około 13,6 mln zł.
W tej sytuacji wygrana PRUiM wydawała się niemal pewna. Przetarg rozstrzygnięto z resztą zgodnie z naszym przewidywaniem.
Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów realizuje w Gliwicach większość zamówień publicznych dotyczących wykonania robót budowlanych, szczególnie w zakresie inwestycji drogowych, ale nie tylko (mają na koncie m.in. budowę kręgu modelarskiego). Aktualnie wykonuje w naszym mieście szereg zleceń – od zagospodarowania skweru nad DTŚ, przez Centrum Przesiadkowe (w konsorcjum z MOSTOSTALEM), wykonanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Zabrskiej z Bł. Czesława i Hutniczą, buduje też drogę rowerową wzdłuż ulicy Jana Pawła II i Nowy Świat (tu wycena robót była niemal o połowę niższa niż założone przez ZDM finansowanie).
Przypomnijmy, że gliwicka spółka ze 100-procentowym udziałem miasta, zajmuje się też bieżącym utrzymaniem dróg w Gliwicach.
(żms)
fot. ZDM Gliwice, scr. BIP ZDM Gliwice