„Złota rączka dla seniora” dostępna od poniedziałku. Na jakich zasadach można skorzystać z usługi?

Usługa „Złota rączka dla seniora” będzie dostępna dla mieszkańców Gliwic powyżej 60 r.ż. już od poniedziałku, 16 sierpnia. Cieknący kran, zatkany odpływ czy nieszczelna rura? Pomocą w usunięciu tych i podobnych usterek służyć ma fachowiec „na telefon”.

 
Z usług mogą korzystać seniorzy mieszkający na terenie Gliwic, którzy ukończyli 60 lat. Chodzi w szczególności o osoby samotne, chore, które nie potrafią sobie poradzić z domowymi naprawami i nie mogą liczyć na wsparcie bliskich osób. W Gliwicach wychodzimy do takich osób z pomocą, uruchamiając projekt „Złota rączka dla seniora” – wyjaśnia Agnieszka Paszta, naczelnik Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

Usterki można zgłaszać telefonicznie w firmie POG-Tech (tel.: 32/270-55-00), od poniedziałku do piątku między godz. 8:00 a 16:00. Mieszkańcy spełniający kryterium wiekowe mogą skorzystać z usługi raz w miesiącu.

Fachowiec służy pomocą m.in. w naprawieniu spłuczki czy wymianie żarówki. Może także zamocować żyrandol albo lustro, wymienić zepsute gniazdko elektryczne albo wyregulować nieszczelne okna i drzwi. Usługi w ramach projektu są bezpłatne, ale koszt wykorzystanych do naprawy materiałów przekraczający 30 zł pokrywa korzystający.

Pomoc złotej rączki dotyczy drobnych czynności naprawczych i remontowych – usług, których wykonanie nie przekracza dwóch godzin i które nie wymagają natychmiastowej interwencji (termin przyjazdu ustalany jest podczas telefonicznego zgłoszenia i zależy między innymi od liczby zgłoszeń od innych seniorów). Projekt „Złota rączka dla seniora” nie obejmuje remontów (malowania ścian, kafelkowania), prac budowlanych ani składania mebli. Naprawy będą świadczone z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego.

(żms)/UM Gliwice
fot. px