„Złota rączka dla seniora”. Kolejna odsłona programu, można korzystać dwa razy w roku

Fachowiec na telefon pomoże usunąć usterki w domu osoby starszej, miasto poniesie część kosztów naprawy. Cieknący kran? Zatkany odpływ? A może nieszczelna rura? Z tymi wszystkimi problemami można zwracać się do firmy POG-TECH.

 
Usługa ta dostępna jest oczywiście dla osób mieszkających w Gliwicach i mających ukończony 60. rok życia. Jej wznowienie przewidziano na 1 marca. Przypomnijmy, że pierwsza edycja projektu realizowana była w 2021 roku – wówczas wykonano 270 napraw.

Usterki można zgłaszać telefonicznie w firmie POG-Tech (tel.: 32/270-55-00), od poniedziałku do piątku między godzinami 8:00 a 16:00.

Każdy uprawniony gliwiczanin może skorzystać z usług złotej rączki dwa razy w roku. Fachowiec służy pomocą m.in. w naprawieniu spłuczki czy wymianie żarówki. Może także zamocować żyrandol albo lustro, wymienić zepsute gniazdko elektryczne albo wyregulować nieszczelne okna i drzwi. Usługi w ramach projektu są bezpłatne, ale koszt wykorzystanych do naprawy materiałów przekraczający 30 zł pokrywa senior.

Pomoc złotej rączki dotyczy drobnych czynności naprawczych i remontowych – usług, których wykonanie nie przekracza dwóch godzin i które nie wymagają natychmiastowej interwencji (termin przyjazdu ustalany jest podczas telefonicznego zgłoszenia i zależy między innymi od liczby zgłoszeń od innych seniorów).

Projekt „Złota rączka dla seniora” nie obejmuje remontów (malowania ścian, kafelkowania), prac budowlanych ani składania mebli.

Naprawy będą świadczone z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego. Zadanie „Złota rączka dla seniora” zostało wpisane do Strategii Polityki Senioralnej Miasta Gliwice na lata 2021–2025.

(żms)/UM Gliwice
fot. px