„Zrób zakupy, naładuj auto”. Stacja ładowania samochodów elektrycznych pojawiła się pod Lidlem

Lidl rozwija sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych. Kolejna ładowarka ustawiona została pod placówką przy ulicy Tarnogórskiej. Wcześniej urządzenie pojawiło się na parkingu przy sklepie przy ulicy Toszeckiej.

 
W dotychczas udostępnionych przez Lidla stacjach ładowanie jest bezpłatne i nie wymaga autoryzacji, a jego czas ograniczono do jednej godziny. Urządzenia są czynne w godzinach otwarcia sklepów, aby umożliwić Klientom ładowanie podczas robienia zakupów.

Nie tylko Lidl

Budowa stacji ładowania samochodów elektrycznych pod sklepami Lidla trwa od ubiegłego roku. Zgodnie z informacją podaną na stronie sieci, można znaleźć je w 50 lokalizacjach na terenie kraju, w tym tej gliwickiej – przy ulicy Toszeckiej. Ta przy ulicy Tarnogórskiej jeszcze nie została uruchomiona, gdy dojdzie to do skutku zapewne i ona znajdzie się w wykazie.

Lidl Polska przystąpił do realizacji projektu, polegającego na posadowieniu ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW

– informuje portal dlaHandlu.pl.

Z informacji tego portalu wynika zresztą, że nie tylko ta sieć handlowa szykuje się na nowy obowiązek prawny wprowadzony przez ustawę o elektromobilności, bo podobną strategię ma także Kaufland. Ta spółka już na początku 2021 roku informowała o uruchomieniu kolejnej ładowarki przy swojej placówce, w 94 kolejnych zamierzała zainstalować urządzenia do stycznia 2024 roku.

Również sieć sklepów Biedronka planuje dostosować się do przepisów.

– Dzięki wejściu Biedronki w świat elektromobilności każdy zakątek kraju będzie miał dostęp do szybkich ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych. Do końca przyszłego roku pojawią się one w 600 lokalizacjach przy sklepach sieci Biedronka zarówno w wielkich aglomeracjach, jak i mniejszych miastach, a każde urządzenie jednocześnie będzie mogło ładować do trzech aut – ogłosiła w lipcu br. sieć należąca do Jeronimo Martins Polska. Powstanie pierwszych 150 takich urządzeń zapowiedziano jeszcze w tym roku.

Pozostał jeszcze nieco ponad rok na dostosowanie się do przepisów

Zgodnie ze znowelizowaną ustawą o elektromobilności (mówi o tym artykuł 26) w budynkach niemieszkalnych, z którymi związanych jest więcej niż 20 stanowisk postojowych, właściciel lub zarządca budynku w terminie do 1 stycznia 2025 r. powinien zainstalować co najmniej jeden punkt ładowania oraz kanały na przewody i kable elektryczne, aby umożliwić zainstalowanie punktów ładowania na co najmniej 1 na 5 stanowisk postojowych.

(żms)

27 komentarzy
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze