ZTM rozszerzył sieć sprzedaży o zaskakującą aplikację, pasażerowie zyskają… żappsy

Bilety na autobus można kupić także… w aplikacji Żappka. Zarząd Transportu Metropolitalnego rozszerzył w ten (bądź co bądź zaskakujący) sposób sieć sprzedaży elektronicznych biletów.

W pierwszej połowie ubiegłego roku mPay i Żabka podpisały umowę ws. współpracy, umożliwiającą właśnie wdrożenie funkcji z portfolio usług mPay do aplikacji mobilnej Żappka. Dzięki tej umowie od środy, 19 marca, w aplikacji Żappka możliwy jest zakup biletów komunikacji miejskiej. Klienci sklepów Żabka oraz pasażerowie ze Śląska i Zagłębia mogą zaopatrzyć się tam w bilety jednorazowe oraz bilet Dzienny i Grupowy.

Chcemy, aby nasza komunikacja miejska była maksymalnie dostępna. Nie chodzi nam tylko o to, aby autobusy były dostosowane do oczekiwań osób ze szczególnymi potrzebami i o to, aby ich trasy były możliwie blisko celów podróży. Myślimy o tym w szerokich kategoriach, co oznacza, że skupiamy się też na sieci sprzedaży – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Wychodzimy z założenia, że dostępność biletów powinna być jak największa, a trend cyfryzacji sprzedaży dotyka również nas. Z tych dwóch powodów nawiązanie współpracy z siecią sklepów Żabka doskonale wpisuje się w nasze założenia i plany rozwojowe

– dodaje rzecznik.

Trend, o którym mówi przedstawiciel ZTM, potwierdzają dane statystyczne sprzedaży biletów. Z nich jednoznacznie wynika, że pasażerowie ze Śląska i Zagłębia zmieniają swoje nawyki i coraz częściej korzystają z rozwiązań cyfrowych. Jeszcze w 2022 r. za pośrednictwem telefonu podróżni kupili ok. 34% wszystkich biletów. W 2024 r. wskaźnik ten przekroczył już połowę sprzedaży i zatrzymał się na poziomie ok. 54%.

Rzecznik prasowy ZTM podkreśla jednocześnie, że nawiązanie współpracy z tak dużą i popularną siecią bardzo cieszy, bo oznacza to „duży krok na drodze podniesienia poziomu inkluzywności komunikacji miejskiej”.

Usługa jest już dostępna w aplikacji – nie ma konieczności dokonywania jej aktualizacji. Przy zakupie biletów użytkownicy otrzymają dodatkowe “żappsy”.

Udostępnienie w aplikacji Żappka biletów jednorazowych oraz Dziennego i Grupowego oznacza, że aplikacja Transport GZM nadal pozostaje jedyną aplikacją, za pośrednictwem której można kupić wszystkie bilety z oferty Transport GZM, w tym bilety długookresowe.

– Szacujemy, że z funkcjonalności, którą dostarcza mPay, korzysta obecnie ponad 7,5 mln użytkowników w całej Polsce. W ramach kooperacji mPay udostępnia Żabce tzw. API., które wdrożone w aplikacji Żabki pozwala realizować zakup biletów. To, co zapewne jest nie mniej istotne, to fakt, że mPay obsługuje także serwis do podpisanej umowy, w ramach własnego biura obsługi klienta (BOK) – informuje biuro prasowe mPay.

(żms/ZTM)

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
1 Komentarz
 najwyżej ocenione
od najnowszych    chronologicznie 
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze